Fractal

Η Χλόη Κουτσουμπέλη στο Εργαστήρι του συγγραφέα

 

xloi-koutsoumpeli

 

Στο δικό μου εργαστήρι μένει μία ξένη γυναίκα. Φοράει ένα μαύρο φόρεμα που αφήνει γυμνή την πλάτη της. Ποτέ δεν την έχω αντικρύσει καταπρόσωπο. Πρόκειται για υπενοικίαση. Κάποιοι θα τολμούσαν να μιλήσουν για κατάληψη ή εμμονή. Πάντως η γυναίκα έχει εγκατασταθεί κανονικά. Απλώνει στον πάγκο διάφορα αρωματικά σαπούνια που έχει φτιάξει η ίδια σε διάφορα σχήματα και χρώματα. Είναι συνήθως κρυωμένη και φυσάει συνέχεια την μύτη της. Αυτό το παθαίνει λέει γιατί διασχίζει κρύες εποχές και ηπείρους που δεν έχουν ακόμα γεννηθεί. Επιπλέον λειτουργεί θαυμάσια μέσα στο κενό που ως γνωστόν είναι εντελώς διαμπερές. Η γυναίκα είναι κλινικά απούσα. Αυτό σημαίνει ότι ακροβατεί συνήθως, κάνει πιρουέτες και μετά πέφτει κατακόρυφα χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Προσπαθεί σαράντα δύο χρόνια να εξοικειωθεί με την πτώση. Της αρέσουν τα πράγματα από π, το 3,14, το μοιρογνωμόνιο, η ματαιότητα. Επίσης δεν ξεχωρίζει καλά τα γράμματα και κάνει συνέχεια λάθη ορθογραφίας. Νομίζει ότι ο πόνος γράφεται με μ, γι αυτό και είναι πάντα μαλακή, ιδίως όταν της ρίχνουν σταγόνες οξύ. Είναι το τέλειο πειραματόζωο του εργαστηρίου της. Καταπίνει σπαθιά, ρίχνει τράπουλα, καθρεφτίζεται σε κρυστάλλινη σφαίρα. Με τον καιρό μεγαλώνει. Τα μέλη της τεντώνονται και ψηλώνει τόσο που χτυπάει το κεφάλι. Μετά πάλι μικραίνει και πολλές φορές την προειδοποιώ να φωσφορίζει για να μην την πατήσω κατά λάθος. Είναι περίεργη γυναίκα. Προσπαθώ χρόνια ολόκληρα να κανονίσω μία συνάντηση μαζί της, πολλές φορές το τηλέφωνο στο εργαστήριο χτυπάει, σηκώνω το ακουστικό και φωνάζω εμπρός, όμως κανείς δεν απαντά. Μερικές φορές έχω μία τρομερή υποψία που προσπαθώ χρόνια τώρα να διασκεδάσω. Γι αυτό είμαι πια αποφασισμένη. Μόλις την συναντήσω, θα την ρωτήσω πως την λένε. Φοβάμαι ότι θα μου απαντήσει «Χλόη».

 

* Η Χλόη Κουτσουμπέλη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1962. Σπούδασε νομική στο Α.Π.Θ. Ποιητικές συλλογές: “Σχέσεις σιωπής” 1984, εκδόσεις Εγνατία “Η νύχτα είναι μια φάλαινα” 1990, εκδόσεις Βιβλιοπωλείου Λοξίας “Η αποχώρηση της λαίδης Κάπα” 2004, εκδόσεις Νέα Πορεία “Η λίμνη, ο κήπος και η απώλεια” 2006, εκδόσεις Νέα Πορεία “Η αλεπού και ο κόκκινος χορός”, 2009, εκδόσεις Γαβριηλίδης “Στον αρχαίο κόσμο βραδιάζει πια νωρίς” 2012, εκδόσεις Γαβριηλίδης “Κλινικά απών” 2014, εκδόσεις Γαβριηλίδης Μυθιστόρημα: “Ψιθυριστά” 2002, Εκδόσεις Παρατηρητής Θέατρο: “Ορφέας στο μπαρ” 2005, Εκδόσεις Πάροδος Το τεσσαρακοστό έβδομο τεύχος του λογοτεχνικού περιοδικού ΠΑΡΟΔΟΣ του Κώστα Ριζάκη τον Σεπτέμβριο του 2011 είναι αφιερωμένο στο έργο της. Έχει συνεργαστεί με τα λογοτεχνικά περιοδικά Παρατηρητής, Ρεύματα, Εντευκτήριο, Ν. Πορεία, Πάροδος, Εμβόλιμον, Πλανόδιον, Μανδραγόρας, Κουκούτσι, Πόρφυρας, Ένεκεν (στο οποίο υπήρξε υπεύθυνη των σελίδων λογοτεχνίας), Δίοδος, Νέα Ευθύνη καθώς και σε ηλεκτρονικά περιοδικά όπως το e-poema, το poeticanet, το diastixo, το ΠΟΙΕΙΝ, η ΘΡΑΚΑ, Bibliotheque και άλλα. Κυκλοφορούν στο διαδίκτυο οι τέσσερις πρώτες ποιητικές της συλλογές σε e-book καθώς και δύο ακόμα ηλεκτρονικά βιβλία με τίτλους “Απαγόρευση κυκλοφορίας” και “Η κρυφή ζωή των ποιημάτων” με ποιήματά της και φωτογραφίες του Παναγιώτη Παπαθεοδωρόπουλου. Το 2013 εκδόθηκε στον Καναδά μία ανθολογία ποίησης με τίτλο “Cloe and Alexandra” εκδόσεις Libros Libertad που περιλαμβάνει ποιήματα δικά της και της Αλεξάνδρας Μπακονίκα μεταφρασμένα στα αγγλικά από τον Μανώλη Αλιγιζάκη. Είναι μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, της Εταιρείας Συγγραφέων και του Κύκλου ποιητών. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί στα Ιταλικά και δημοσιευτεί στο ιταλικό περιοδικό Voce de la luna, στα Βουλγαρικά (περιοδικό Πάροδος τεύχος 47) στα Γερμανικά και στα Γαλλικά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top