Fractal

Μαριονέτες στο θέατρο της ζωής

Γράφει η Ελένη Γκίκα //

 

Κική Τσιλιγγερίδου «Βυθισμένος ουρανός», εκδ. Bell, σελ. 388

 

Με επίγνωση των διαχρονικών τραυμάτων του ανθρώπου «Οι αμαρτίες μας είναι παλιές σαν το σύμπαν», και βεβαιότητα για το πεπερασμένο της ύπαρξης «Νοικάρης σε έναν βυθισμένο ουρανό», η Κική Τσιλιγγερίδου που αγαπά τα αστυνομικά και το αποδεικνύει, υπογράφει το πρώτο μέρος της νέο-νουάρ τριλογίας της, ξεκινώντας στέρεα από τα βασικά: Την αστυνόμο Στέλλα Άνταμς, άρτι αφιχθείσα σχεδόν από την Αμερική και την μυστική αντιτρομοκρατική υπηρεσία του FBI στην Ελλάδα, αινιγματική τριανταπεντάχρονη με λευκό δέρμα, κόκκινα μαλλιά και γυαλιά ηλίου που δεν βγάζει στιγμή από τα μάτια της, με το βεβαρημένο παρελθόν και το αντιφατικό παρόν της. Τον τόπο, την Αθήνα της κρίσης όπου βρέχει συνέχεια και όλοι κινούνται σαν σε έναν λασπωμένο ουρανό. Το έγκλημα, μια γυναίκα, η Ξένια Χατζή, ανασύρεται νεκρή μέσα από το βυθισμένο της τζίπ στα βράχια των Δικαστικών στον Μαραθώνα, με το αίμα της πλημμυρισμένο από ηρεμιστικά. Και σχεδόν την βεβαιότητα ότι «Όλοι μα όλοι- οι πάντες, από τον τελευταίο άστεγο των δρόμων μέχρι τις μεγάλες συλλογικότητες των ισχυρών-, όλοι τους υπάκουαν χωρίς να το γνωρίζουν σε κάτι ανώτερό τους, σε κάτι δριμύ και άτεγκτο, κάτι που είχε φτιαχτεί από γκρεμισμένες προσδοκίες, ναυαγισμένα όνειρα, στομωμένες βουλήσεις, και χρόνο – χρόνο πολύ, και χρόνο γεμάτο αίμα και βουβό ή εκφρασμένο πόνο. Ένα σύστημα από μπλεγμένες μεταξύ τους ήττες βρισκόταν πάνω από κάθε άνθρωπο, πάνω από κάθε ανθρώπινο συντρίμμι, πάνω από κάθε νεκρή σχέση…» Κατά συνέπεια, στην πρώτη ιστορία της τριλογίας, η Στέλλα Άνταμς δεν έχει παρά να τραβήξει το κορδόνι. Βασικοί ύποπτοι ο βίαιος και αλκοολικός σύζυγος, η παράξενη φίλη και ο δαιμονικά ωραίος εραστής σε ένα παρόν όπου τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει μια πρόσφατη υπόθεσή της από το παρελθόν, με τον χρόνο γι’ αυτήν να πηγαίνει παράλληλα μπρος – πίσω, προσδίδοντας στην υπόθεση μια υπαρξιακή, καφκική χροιά και όλα τα στοιχεία ενός ψυχολογικού θρίλερ.

Η Στέλλα Άνταμς, ταυτοχρόνως, είναι και μια υπόσχεση, ακολουθώντας την πιστά κανείς μπορεί να φτάσει μακριά. Αυτό άλλωστε δεν ισχυρίζονται οι μεγάλοι συγγραφείς για όλα τα κλασσικά έργα; Αρκεί η Άννα Καρένινα, η Έμμα Μποβαρί, η Μις Μαρλπ, ο Ηρακλής Πουαρό, και η υποταγή στις επιλογές τους από τον συγγραφέα ο οποίος πρωτογενώς τους δημιούργησε, επιλεκτική μαριονέτα της μαριονέτας του, η εποχή μας είναι η ιδανική θεατρική σκηνή ενός κόσμου που βιώνει παντός είδους αναταραχή.

 

Κική Τσιλιγγερίδου

 

Ασθματική, κινηματογραφική, ατμοσφαιρική γραφή, ανάγλυφοι ήρωες με όλη την ταραχή του παρόντος και τις πληγές του παρελθόντος, διαχρονικά πάθη και λάθη και μια σειρά από ενόχους με τον βασικό να ανατρέπεται μαζί με την ιστορία, κάθε στιγμή. Μαριονέτες οι πάντες μιας πανάρχαιας αλλά ταυτοχρόνως διαρκούς παρούσας γεννεσιουργού σκηνής. Όλα έχουν τον λόγο τους και όλα θα μπουν στην θέση τους από την Κική Τσιλιγγερίδου που γεννήθηκε στην Τσεχία, ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία έξι ετών, μεγάλωσε στον Σταυρό και στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε Δημοσιογραφία στο Α.Π.Θ., εργάστηκε για δεκαοκτώ χρόνια σε πολλά ΜΜΕ της πόλης, και επί μια δεκαπενταετία στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης, την TV 100, σαν ρεπόρτερ, και παρουσιάστρια ειδήσεων και εκπομπών, ζεί εδώ και έναν χρόνο στην Πράγα και έχει δυο πολύ όμορφα κατοικίδια, τον Αρσέν και τη Φαντομά, που είναι μάλιστα μεγάλες διασημότητες με τη δική τους, πολύ δημοφιλή σελίδα στο fb και ήδη δυο βιβλία στα βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος.

 

 

Δημοσιεύθηκε στον Φιλελεύθερο.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top