Σπάνιες φωτογραφίες από την κηδεία του Βίκτωρα Ουγκώ το 1885
Επιμέλεια: Δήμητρα Ντζαδήμα //
Ο Βίκτωρ Ουγκώ , μυθιστοριογράφος, ποιητής και δραματουργός, ο πλέον σημαντικός και προβεβλημένος εκπρόσωπος του κινήματος του γαλλικού ρομαντισμού, πέθανε στις 22 Μαΐου 1885 σε ηλικία 83 ετών έχοντας λάβει εν ζωή σπάνια δόξα για πνευματικό δημιουργό. Στη Γαλλία κηρύχθηκε εθνικό πένθος και μία νύχτα η σορός του έμεινε με τιμητική φρουρά κάτω από την Αψίδα του Θριάμβου, ταιριαστή τιμή στον μεγάλο άνδρα των Γαλλικών Γραμμάτων.
Την ημέρα της κηδείας του (1η Ιουνίου) περίπου 2.000.000 άνθρωποι συνόδευσαν τον επιφανή νεκρό από την Αψίδα του Θριάμβου στο Πάνθεον, το οποίο ορίστηκε ως τελευταία του κατοικία. Στις παρακάτω φωτογραφίες αποτυπώνεται αυτή η εικόνα.
Άφιξη του φέρετρου του συγγραφέα στο Πάνθεον, 1 Ιουνίου 1885
Την νεκρική πομπή παρακολούθησε πλήθος κόσμου στο Παρίσι, 1885
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
-
-
-
-
O Μανώλης Σημαντήρας στο εργαστήρι του συγγραφέα
26/03/2024, 10:19 μμ -
✩ Νέες εκδόσεις: 12 καινούργια βιβλία
26/03/2024, 10:18 μμ
ΘΕΜΑΤΑ
-
Συνεργασίες μεταξύ σχολείων
Του Νίκου Τσούλια // * Σε μια περίοδο που έχουν πυκνώσει οι περικοπές κάθε είδους στην εκπαίδευση και που αναδεικνύεται ο ανταγωνισμός «όλων εναντίον όλων» ως υπέρτατη «κοινωνική αξία», είναι ακόμα πιο σημαντική η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος για
Περισσότερα -
Δρομολογώντας το λογοτεχνικό είδος της ασυγκράτητης «καταδίωξης»
Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη // Τζον Μπιούκαν, «Τα 39 σκαλοπάτια». Μετάφραση: Έφη Τσιρώνη. Εκδόσεις Μίνωας 2019. Αθήνα Η ιστορία του εμβληματικού και επιδραστικού μυθιστορήματος-θρίλερ «Τα τριάντα εννέα σκαλοπάτια» τοποθετείται χρονικά κατά τη διάρκεια μερικών εβδομάδων του διμήνου Μαΐου-Ιουνίου
Περισσότερα -
Η κάθε μια λειτουργεί ως καθρέφτης της άλλης
Γράφει η Μαίρη Σάββα // * Αvni Doshi «Καμένη Ζάχαρη», Μετάφραση: Κλαίρη Παπαμιχαήλ, εκδ. Κλειδάριθμος, σελ. 312 «Θα έλεγα ψέμματα εάν ισχυριζόμουν ότι η δυστυχία της μητέρας μου δεν μου έχει προσφέρει ποτέ ευχαρίστηση». Αυτή η συνταρακτική φράση
Περισσότερα -
Ποίηση: “Πολεμώ”
Του Λευτέρη Ασπρόπουλου // * Πολεμώ τους δαιμόνους μου σιωπηλά μεθοδικά όπως κι εσύ είμαι βέβαιος εγώ πάντως συνάπτοντας ειρήνη μ’ ένα παράλογο χαμόγελο τον παράδεισό τους τάχα τιμωρώ καθημερινά ρουτινιάρικα η βόλεψη βλέπεις, ο φόβος θα
Περισσότερα -
Η Ρωσική λογοτεχνία και η συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στη διάσωση του Αλεξάνδρου Πούσκιν
Γράφει ο Πέτρος Ιωαννίδης // * «Η μεγαλύτερη εξουσία μπορεί να χαθεί με κακή διοίκηση». «Η ιστορία γνωρίζει ένα Νόμο, το Νόμο να κυνηγάει το ΨΕΜΑ και να παρουσιάζει την ΑΛΗ-ΘΕΙΑ» (Πόπλιος Κορνήλιος Τάκιτος, Ρωμαίος ιστορικός 55-120) «Ἅπας
Περισσότερα -
Εγκλωβισμένοι «στο μπαρ»
Γράφει ο Δημήτρης Κιαχίδης // «Το μπαρ» Σκηνοθεσία: Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια Σενάριο: Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια, Χόργκε Γκουεριτσαετσεβαρία Ερμηνείες: Μπλάνκα Σουάρεθ (Έλενα), Μάριο Κάσας (Νάτσο), Κάρμεν Μάτσι (Τρίνι), Χάιμε Ορντόνεθ (Ίσραελ), Σεκούν ντε λα Ρόσα (Σάτουρ), Τερέλε Πάβεθ
Περισσότερα -
Ιστορίες Μέλλοντος: “Όταν έρθει η νύχτα”
Του Μάκη Πανώριου // * Ξημέρωσε και το πρόσωπο της Πόλης ωχρό σαν άρρωστου παιδιού. Ψηλά τα αιώνια Σύννεφα. Ακίνητα αλλά κάποτε αναδεύονται, στο εσωτερικό τους πορφυρές λάμψεις, καμιά φορά εκπέμπουν έναν υπόκωφο ήχο. Τον αγνοούν οι πάντες.
Περισσότερα