Fractal

Η καταφατική απειλή

Γράφει η Ελένη Γκίκα //

 

Teresa Driscoll «Θα σε βρω», Μετάφραση: Αναστάσιος Λουδάρος, εκδ. Διόπτρα, σελ. 392

 

Με ένα καταφατικό πλην όμως απολύτως απειλητικό τίτλο, η Teresa Driscoll δίνει μια νέα οπτική στην εγκληματική πράξη. Από θέση, καθώς θα καταλάβετε διαβάζοντας το βιογραφικό:

Κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας της στη δημοσιογραφία, η Teresa Driscoll εργάστηκε σε εφημερίδες, περιοδικά και στην τηλεόραση, ενώ επί δεκαπέντε χρόνια παρουσίαζε την ειδησεογραφική εκπομπή Spotlight. Ασχολούμενη με το αστυνομικό ρεπορτάζ, έχει επηρεαστεί βαθιά από τον αντίκτυπο των εγκλημάτων στους συγγενείς των θυμάτων κι αυτές ακριβώς τις επιπτώσεις εξετάζει τώρα στα σκοτεινά μυθιστορήματά της.
Τα μυθιστορήματά της κυκλοφορούν ήδη σε έξι γλώσσες. Κατοικεί στο Ντέβον με τον σύζυγό της και τους δύο γιους τους και γράφει τακτικά για τη “ζωή της ως συγγραφέας” στην ιστοσελίδα της www.teresadriscoll.com.

Το αστυνομικό στην εποχή μας εξάλλου έχει άπειρες προεκτάσεις. Με αστυνόμους και χωρίς αστυνόμους, σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση επισφαλούς αφηγητή και την υπόθεση να κινδυνεύει να βρίσκεται διαστρεβλωμένη και μόνο στο μυαλό του, σε τριτοπρόσωπη αφήγηση με παντογνώστη αφηγητή και με τους πρωταγωνιστές τυφλά έμβρυα σε έναν κόσμο φρίκης που μπορεί και να είναι εφιάλτης μέσα σε εφιάλτη, και τώρα με την μέθοδο της Teresa Driscoll, όπως θα μπορούσε να πει κανείς. Πολυπρισματική αφήγηση και στο παιχνίδι και εμπλεκόμενοι φίλοι και συγγενείς.

Στο στόχαστρο των πάντων η Έλλα που άκουσε τυχαία δυο νεαρούς να φλερτάρουν με δυο κορίτσια στο τρένο και παρ’ ότι κατάλαβε ότι μόλις έχουνε βγει από την φυλακή, εντούτοις δεν έκανε τίποτα, με αποτέλεσμα η ωραία Άννα Μπάλαρντ την επόμενη μέρα να εξαφανιστεί.

Η υπόθεση αναπτύσσεται σαν σπείρα μέσα στο χρόνο με κέντρο άξονα την εξαφάνιση αυτή. Η αφήγηση θα κυλήσει με τη μέθοδο της σκυταλοδρομίας από συγγενή σε φίλο, γνωστό και ύστερα πάλι σε συγγενή. Ένα χρόνο μετά και οι πάντες, για τους δικούς τους ομιχλώδεις λόγους, αισθάνονται τύψεις: ο πατέρας που δεν φανέρωσε το κρυφό βραδινό του ραντεβού, η μητέρα που του παρείχε άλλοθι, η φίλη που δεν την αναζήτησε εγκαίρως και φυσικά η Έλλα που παρ’ ότι είδε κι υποψιάστηκε, επέλεξε την κρίσιμη εκείνη στιγμή να μη μιλήσει.

Ωστόσο για την Έλλα όσο περνά ο καιρός φαίνεται να δυναμώνει και να πυκνώνει αυτή η απειλή. Κάποιος της στέλνει γράμματα, αρχίζει να φοβάται και για την δική της ζωή, κάποιος την παρακολουθεί, κι είναι σαν πανεπόπτης Θεός δίπλα της σε κάθε στιγμή, σε κάθε σκηνή. Ώσπου στην επετειακή εκπομπή θα φανεί ότι ίσως και οι δικοί της φίλοι και συγγενείς μπορεί να είναι ύποπτοι, χώρια του ότι και η Άννα μπορεί ακόμα και να ζει.

 

Teresa Driscoll

 

Ένα ψυχολογικό θρίλερ που κινείται ανάμεσα σε υπαινιγμούς και ημιτόνια, που αναδεικνύει τον πόλεμο των οικείων και την καλά κρυμμένη ζωή. Σε πρώτο πλάνο μια υπαρκτή εμμονή: η Έλλα στο στόχαστρο και ο δολοφόνος, εκείνος που κανείς ωστόσο δεν θα μπορούσε να υποψιαστεί.

Η Άγκαθα Κρίστι το έκανε: επέλεγε την τελευταία στιγμή να είναι εκείνος που κανείς δεν θα μπορούσε να υποψιαστεί αυτός ο οποίος τελικά θα έχει δολοφονήσει. Αλλ’ η Teresa Driscoll ακολουθεί άλλη διαδρομή: τα εγκλήματα μεταξύ φίλων είναι ό,τι κανείς δεν μπορεί να αντέξει.

Μυθιστόρημα χαρακτήρων, με ατμόσφαιρα, διαλόγους, εσωτερικούς μονολόγους, μυστικά και διλήμματα, φόβους, ενοχές και ερωτικά πάθη. Εξαιρετική αποδεικνύεται όπως ήδη είπαμε η αφηγηματική τεχνική- τακτική.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top