Fractal

Σούπερ Μάριο. To παιδί για όλες τις – μουσικές – δουλειές

Του Γιάννη Παναγόπουλου //
Φωτογραφίες Super Mario:  Marcelle Fivaz

 

_MG_3099 copy

 

Ο Σούπερ Μάριο αγόρασε τον πρώτο του μίκτη το 1995. Το έκανε έχοντας ξεκαθαρίσει στην πάρτη του πως θα γινόταν D.J.  Τρία χρόνια αργότερα, σε ηλικία 18 ετών, έπαιξε μουσική για πρώτη φορά επαγγελματικά στην καφετέρια Prestize (ναι αντί για g υπήρχε z στο Prestige), στην Αγία Παρασκευή. Ο Μάριος θυμάται: «Εκείνο το D.J. σετ έγινε με δανεικά C.D.s. Ήταν συλλογές με κλαμπ μουσική τύπου Ministry Of Sound, που αγόραζε ο αδελφός μου. Τότε, σπίτι,  άκουγα Blur, Oasis, Field Mice». Ανήσυχος και χαμογελαστός, με αέρα digger που στο όνομα της μουσικής θα μπορούσε να υπομείνει ακραία βασανιστήρια, ο Σούπερ Μάριο «φτιάχνει» D.J. σετ που δεν έχουν ηχητικά σύνορα. Μπορεί να είναι ένα κομμάτι από την Αφρική που, για κάποιον λόγο, γυάλισε στο αφτί του ή μπορεί να είναι ένας ξεχασμένος αμανές που θεώρει πως το φινάλε του κολλά στο μουσικό του γούστο˙ ό,τι κι αν είναι, από όπου κι αν έρχεται, ο Σούπερ Μάριο θα είναι εκεί να το ανακαλύψει και μετά να το παίξει σε άλλους.

Μέχρι πριν 2-3 μήνες, θα μπορούσες να συναντήσεις αυτόν τον τύπο με το παχύ μουστάκι στο μαγαζί που διατηρούσε – κάπου στα σύνορα ανάμεσα στα Εξάρχεια και το Κολωνάκι – με παραδοσιακά όργανα απ’ όλον τον κόσμο. Το έκλεισε. Τα έσοδα δεν έφταναν να πληρώσουν τα έξοδα και γι’ αυτό αποφάσισε να φτιάξει το δικό του e-shop: www.amolakalimba.gr . Όπως και να έχει, η ζωή αυτού του Σούπερ Μάριο εντός μουσικής δεν σταματά στα D.j.-ιλίκια και το εμπόριο αντιεμπορικών οργάνων.  Το 2010 έφτιαξε την μπάντα του, τους Super Mario and the Exotic Watermelons, που αργότερα μετεξελιχθήκαν σε Super Mario Eastern Experiment. Η μουσική που βγαίνει από το στούντιό του κυκλοφορεί από τη δισκογραφική του φίρμα «Αmola Kalimba».

 

_MG_3104 copy

 

Ο Σούπερ Μάριο αυτοπροσδιορίζεται μουσικά: «Η μουσική που μου αρέσει να  παίζω είναι ένα πάντρεμα world μουσικής με ψυχεδελικό ήχο. Μιξάρω μουσικές που έρχονται από την Τουρκία, τις χώρες των Βαλκανίων, τη Σλοβακία, τη Συρία, το Μαρόκο και την υπόλοιπη Αφρική. Προσπαθώ να προσεγγίζω τη μουσική με την ελευθερία που της αξίζει. Μπορεί να μιξάρω ένα κομμάτι από το ρεπερτόριο του διεθνούς καλαματιανού σκυλά Aris Sun (o Sun έκανε καριέρα τις δεκαετίες ’50 και ’60 σε μαγαζιά της Μέσης Ανατολής και αργότερα της Νέας Υόρκης. Έφυγε από τη ζωή κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στην Ουγγαρία, το 1992) με βαλκανική μουσική. Πλέον, όπου εμφανίζομαι παίζω μουσικές που αρέσουν σε μένα. Αυτό που δύσκολα μπορώ να παίξω είναι μέινστριμ κομμάτια. Μία φορά με κάλεσαν σε μέινστριμ μαγαζί και ο κόσμος δεν πέρασε καλά. Δεν του άρεσε η μουσική που έπαιξα αλλά δεν μπορούσα να κάνω κάτι γι’ αυτό. Έχω παίξει μουσική σε διάφορα μαγαζιά στην Ελλάδα. Μου αρέσουν εκείνα που επικοινωνώ με τον κόσμο τους. Με ενδιαφέρουν οι βραδιές που καταλήγουν σε ξέφρενα πάρτυ.  Όταν φτάνω σ’ εκείνο το σημείο, δεν έχει σημασία τι λεφτά θα πάρω. Μετρά περισσότερο η ηθική ικανοποίηση. Αυτή δεν πληρώνεται με τίποτα. Στα σετ μου δεν παίζω με κομπιούτερ. Προτιμώ το βινύλιο και κάποια C.D. Πλέον, δεν μ’ ενδιαφέρει αν οι αλλαγές των κομματιών είναι ρυθμικά άψογες. Με νοιάζουν περισσότερο οι μελωδίες. Μ’ ενδιαφέρει τα κομμάτια που διαλέγω να τρυπούν στην καρδιά εκείνου που θα τα χορέψει. Οι σημαντικότερες στιγμές που ένιωσα ως D.J. θεωρώ πως συνέβησαν το, αν δεν κάνω λάθος, 2005, όταν, μετά από το  D.J. σετ μου, άνοιξε η συναυλία των James Taylor Quartet σ’ ένα ασφυκτικά γεμάτο «Ρόδον», αλλά και την πρώτη φορά που φίλος ήρθε και με βρήκε σε κλαμπ που έπαιζα στα Εξάρχεια, λέγοντας πως άκουσε το όνομά μου στο ραδιόφωνο. Αισθάνθηκα πως από εκείνη τη στιγμή και μετά – για κάποιους – υπήρχα ως D.J.

 

Ο Σούπερ Μάριο, στις 8 Μαΐου θα παίξει μουσική στο «Kitty Cat» (πρώην εστιατόριο Far East) στο  Σύνταγμα, Σταδίου 7.

Για περισσότερες πληροφορίες:   www.amolakalimba.gr

 

Επίσης ακούστε:

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top