Fractal

Σκέψεις: “Περί αριστούχων ο λόγος!”

Της Άννας Δεληγιάννη – Τσιουλπά // *

 

 

 

Είναι συγκινητικό να βλέπεις μαθητές να λαμβάνουν “Αριστείο Προόδου” και είναι αποκαρδιωτικό όταν γνωρίζεις εκ των ένδον, το γνωρίζουν αυτό και οι μαθητές- συμμαθητές, ότι αρκετά από αυτά τα Αριστεία, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα! Διαπίστωση που αρχικά σοκάρει και σιγά- σιγά, ως δύσπεπτο έδεσμα, χωνεύεται προς ευαρέσκεια και απαρέσκεια πολλών! Ένοχη αρχή, οι απουσίες τούτων και εκείνων! Καλοί μαθητές απουσιάζουν στο μεγαλύτερο μέρος του Β’ κυρίως τετραμήνου και απόντες λαμβάνουν βαθμό 20! Το ζήτημα είναι σοβαρό και ως τέτοιο επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί εφεξής, εάν πρέπει να ισχύει το: αυτά λέμε και αυτά κάνουμε. Τι σημαίνει 50% αριστούχοι στη Γ’ Λυκείου ίσως και περισσότεροι, όταν δεν έχουν αξιολογηθεί συγκριτικά με εκείνους τους ελάχιστους, που διαβάζουν και παραμένουν στη σχολική αίθουσα μέχρι το τέλος; Εμείς οι διδάσκοντες, τι βαθμολογούμε επιτέλους, το καλό παιδί, το φρόνιμο, το έξυπνο που δεν το εξετάζουμε καθώς παραμένει μακράν της αιθούσης ή τον μαθητή που αξίζει πραγματικά, αγωνίζεται, ενδιαφέρεται και στην τελική μάς δείχνει τον δρόμο της εκπαίδευσης! Ό,τι και να σκεφτείς αναγνώστη μου, όπως και να το δεις θα δικαιολογήσεις τον μαθητή, τον δάσκαλο αλλά το ένοχο σύστημα θα συνεχίσει να βγάζει και κατ’ επίφαση άριστους.

 

 

* Η Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας, κριτικός.

 

 

Ετικέτες:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top