Fractal

Νίκος Εγγονόπουλος Χ 3

Επιμέλεια: Μανόλης Ανδρεδάκης //

 

Nikos_Eggonopoulos_1

 

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΟΥ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ

( ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ – ΑΛΛΩΣΤΕ )

 

δεν έχει πλοίο για σέ δεν έχει οδό.

Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ   Η πόλις

                                                              

νταλκαδιασμένος και βαρύς

γυρνάει τα στενορύμια

της πολιτείας της άχαρης

που τρώει τα σωθικά του

 

σ΄ αυτήν εδώ γεννήθηκε

σ΄ αυτή θε ν΄ αποθάνη

εδώ πίκρες τον πότισαν            κρουνηδόν

 

εδώ τον βασανίσαν

μόνος του

πίστεψε – φορές -

πως τη χαράν ευρήκε                  σπανίως

 

κάποτε θέλησε κι΄ αυτός

κάπου μακριά να φύγει

μα εκατέβη στο γιαλό

και δεν είχε καράβι

 

 

ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΔΩΝΕΣ

ΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ ΠΑΤΣΙΚΙΑΝ

 

μην πης ποτέ πως μας εγέλασαν

όχι

ετσ΄ ειναι η ζωή – απλούστατα -  Γρηγόρη

 

και βρήκαμε τη Λήδα άνευ κύκνου

τη Μήδεια χωρίς φαρμάκια

ούτε φάρμακα

τη Σαχραζάτ να μην ξέρει ούτ΄ ένα μύθο

 

τη Σφίγγα δίχως κανένα αίνιγμα

τους ανθρώπους χωρίς χαρά

κι΄ όλο ένα μίσος

 

κι΄ ως ξεκινήσαμε βαλθήκαμε – ή δε βαλθήκαμε -

να πείσωμε τον κόσμο

- κι΄ ίσως πρώτα πρώτα τους ίδιους μας τους εαυτούς -

πως κάθε άλλο:

τα πράματα έτσι δεν είναι

 

και προσπαθήσαμε μπαλέψαμε

βασανιστήκαμε:

γι΄ αυτόνα το σκοπό όλη μας τη ζωή

χωρίς φειδώ

την κατασπαταλήσαμε

με πάθος

 

δίχως ουδέ στιγμή να πάη ο νους μας

πως όλες τούτες μας τις μούτες

τις χειρονομίες

( τα σκουξίματα )

σαν όλους  – φευ – τους ανθρώπους γύρω μας

τις  κάναμε ασάλευτοι στο χείλος

της μαύρης τρούπας

- που έχασκε στα πόδια από την πρώτη μέρα που είδαμε το φως -

της μαύρης τρούπας – λέω -

του τάφου μας

Γρηγόρη

 

 

ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΔΩΝΕΣ

 

Όρνεον 1748

(ερμηνεία των ζωγράφων)

 

Ποιος να” ταν ο πρωτοστάτης

της ανταρσίας;

της φήμης;

του έρωτος;

ο ρήτωρ;

 

υπήρξαν πιστοί στα κελεύσματα

-ποιων άλλων: των κελευστών-

πατροκτόνοι και παιδεραστές καλοί

με μόνη την

παρασημαντική νεκροφιλίας

ως δικαίωση

στις αλλεπάλληλες-απίστευτου δριμύτητος – επιθέσεις

των δοξογράφων;

 

 

άραγες – ακούωντας, ω παίδες,-των φιλοπόνων ζωγράφων

η μεταφυσική πολιτεία

μέσα στους αναρτημένους πίνακες να βρίσκεται κρυμμένη;

 

κι” ενώ πέφτουν κατακέφαλα

τα πολεμικά σκεπάρνια

και βουίζουν οι ρεματιές

από τον όλεθρο της μάχης

και τα τροπάρια

πολεμιστών αγίων

ακούγεται φωνή:

 

«Μίρκο Κράλη, τι ζητάς;

εδώ δεν είναι παίξε γέλασε:

εδώ είναι Μπαλκάνια»

 

Η επιστροφή των  πουλιών – 1946

 

 

Ετικέτες:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top