Fractal

Κερκυραϊκή Πινακοθήκη…

Γράφει η Ευαγγελία Τυμπλαλέξη // *

 

kerkyraiki

 

«Η επιστήμη και η τέχνη ανήκουν σε όλο τον κόσμο, και μπροστά τους εξαφανίζονται όλα τα σύνορα.»

Βόλφγκανγκ Γκαίτε

Τα τελευταία χρόνια συστήνονται διάφοροι πολιτιστικοί χώροι μεγάλου ή μικρότερου διαμετρήματος, τους οποίους διαχειρίζονται ιδιωτικά κυρίως ιδρύματα με σκοπό την προαγωγή της Τέχνης. Ένας ανάλογος χώρος είναι και η Κερκυραϊκή Πινακοθήκη, στην οδό Ιωάννου Θεοτόκη 77, ο οποίος αποτελεί την πρώτη ιδιωτική πρωτοβουλία εντρύφησης στην κερκυραϊκή εκφραστική και ανάδειξή της.

Στο λυκαυγές του 19ου αιώνα οι κόκκοι της ανεμοθύελλας, που ονομάζεται Διαφωτισμός, ραπίζουν τον Ελλαδικό χώρο, με αποτέλεσμα η βενετοκρατούμενη-αριστοκρατική κρηπίδα απεικόνισης των αισθημάτων να κλονίζεται, αμυδρά στην αρχή περισσότερο αργότερα, κάτι που συνιστά ένα συνονθύλευμα εναλλαγών των μορφών της Τέχνης, όπως αυτή αποτυπώνεται ανά τους αιώνες. Στην Επτανησιακή Σχολή ο ιταλικός νατουραλισμός διανθίζεται απ’ τους νεωτερισμούς των Π. Δοξαρά-Ν. Δοξαρά-Ν. Καντούνη, για να δοθεί «αναίμακτα» η σκυτάλη στον Παύλο Προσαλέντη, ο οποίος εισάγει τον ακαδημαϊκό τύπο σπουδών στις Καλές Τέχνες. Το ύφος απολλύει τον θρησκευτικό χαρακτήρα του κι εγκολπώνεται νέες θεματικές, οι οποίες εντρυφούν στην προσωπογραφία-την ηθογραφία-την τοπιογραφία-την νεκρή φύση. Είναι η περίοδος, που η Κέρκυρα αποσπά απ’ την Ζάκυνθο τον τίτλο «Κέντρου Καλλιτεχνικής Δημιουργίας».

Η Κερκυραϊκή Πινακοθήκη θέτει τις βάσεις της εν έτει 2005 με σκοπό να φιλοξενήσει τη συλλεκτική συλλογή έργων του πολιτικού μηχανικού Μιχαήλ Άγγελου Βραδή. Το κτήριο σχεδιογραφείται και ανεγείρεται απ’ τον ίδιο τον ιδρυτή, σε ρυθμό πλήρως εναρμονισμένο αφ’ ενός με τις αρχιτεκτονικές ιδιορρυθμίες του νησιού και αφ’ ετέρου με τις σύγχρονες μουσειακές ανάγκες, ώστε να αποτελέσει μία φωλιά υπό τις προδιαγραφές της ασφάλειας-του φωτισμού-της συντηρήσεως-του κλιματισμού για τα φιλοξενηθέντα αντικείμενα.

600 τ.μ. συγχωρούνται στο πολυεπίπεδο οικοδόμημα, το οποίο στεγάζει μόνιμες εκθέσεις σε αίθουσες, που «διανοούνται» τον 19ο-α’ μισό 20ου-β’ μισό 20ου-Σύγχρονοι Καλλιτέχνες 21ου-Χαράκτες-Σπύρο Αλαμάνο. Συμπεριλαμβάνεται επίσης ειδικά διαμορφωμένος χώρος κι εξοπλισμένος με όλα τα απαιτούμενα, projecteur-DVD-Internet-Laptop.

 

kerkyraiki_2

 

Οι ψηφίδες του Κερκυραϊκού Πολιτισμού συνομαδώνονται υπό τη συγκεκριμένη Στέγη, στην οποία λειτουργεί και τμήμα Βιβλιοθήκης, όχι με ρόλο δανειστικό αλλά συλλεκτικό πολύτιμων ή ιδιαίτερων εγχειριδίων, τα οποία καλύπτουν θεματικές Τεχνοτροπίας-Ποίησης-Εγκυκλοπαιδειών-Ιστορίας-Ζωγραφικής. Το κοινό μπορεί να έχει πρόσβαση στο τμήμα της Βιβλιοθήκης από Δευτέρα έως Παρασκευή και  ώρες από 09:00 έως 14:00.

Στον τρίτο όροφο τελούνται περιοδικές εκθέσεις Καλλιτεχνών. Συνακόλουθα στο εν λόγω πλαίσιο φιλοξενήθηκαν από 23 Ιανουαρίου έως 27 Φεβρουαρίου πίνακες ζωγραφικής και χαρακτικής του αυτοδίδακτου κερκυραίου Γιώργου Κουλούρη, ενώ από 1 Μαρτίου έως 7 Απριλίου το κοινό θα έχει την ευκαιρία να στοχαστεί πάνω στη ζωγραφική και αγιογραφία των Μαρίλη Βλάχου και Δέσποινας Εκιζίδου.

Η Κερκυραϊκή Πινακοθήκη παρουσιάζει εκδοτική δραστηριότητα, καθώς και προβαίνει σε παρουσιάσεις βιβλίων ύστερα από αποδοχή του πονήματος απ’ την Καλλιτεχνική Επιτροπή του Ιδρύματος. Λειτουργεί επίσης πωλητήριο με συλλεκτικά αντικείμενα-βιβλία-αντίγραφα έργων υπογεγραμμένα απ’ τους δημιουργούς. Πιστοποιητικά γνησιότητας προκύπτουν απ όλες τις ανατυπώσεις για να πλαισιώσουν τα έργα.

Τέλος αδόκιμο θα ήταν να μην αναφερθεί η ευγένεια της Κας Σοφίας Αγαθονικοπούλου-Βραδή, η οποία  διευθύνει την Καλλιτεχνική Επιτροπή.

 

 

Δικτυογραφία

Πληροφορίες απ’ την επίσημη ιστοσελίδα της Κερκυραϊκής Πινακοθήκης

corfuartgallery.com/ekdiloseis/politistikes-ekdiloseis/

 

Ευχαριστήρια 

Στην Κα Βραδή για τις διευκρινιστικές πινελιές των γνώσεών της

 

Το γυροσκόπιο αντίληψης της Ευαγγελίας Τυμπλαλέξη οδυνάται για τα κακώς κείμενα στον Πλανήτη. Νιώθει να πάλλεται σε χώρο μαγνητικά απομονωμένο και η πυξίδα έχει χαθεί.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top