Fractal

Γυναικεία αλληλεγγύη

Γράφει η Ελένη Γκίκα //

 

Ruth Ware «Η γυναίκα στην καμπίνα 10», Μετάφραση: Γιώργος Μαθόπουλος, εκδ. Κλειδάριθμος, σελ. 432

 

Ψυχολογικό θρίλερ που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια ενός εφιαλτικού ταξιδιού. Κι όμως για την ηρωίδα Λο Μπλάκλοκ όλα ξεκίνησαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Αντικαθιστώντας την αρμόδια συντάκτρια το ταξίδι με το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Aurora Borealis με τους υψηλούς προσκεκλημένους φαντάζει «η ευκαιρία της ζωής της».

Κι έτσι θα ήταν εάν δεν έμπαινε στο ταξίδι και στη ζωή της «η γυναίκα στην καμπίνα 10» την οποία ορκίζεται ότι την είδε, μίλησε μαζί της και στη συνέχεια θα δει να την πετούν στην θάλασσα, αλλ’ ότι κι αν κάνει οι πάντες -από τον πλοιοκτήτη έως το πλήρωμα- θα επιμένουν ότι η γυναίκα της καμπίνας 10 δεν υπάρχει!

Αλλά και στη συνέχεια, όσο κι αν προσπαθήσει, υπερασπιζόμενη την άγνωστη γυναίκα της καμπίνας 10, θα είναι εις μάτην. Ακόμα και τα αποδεικτικά στοιχεία θα εξαφανιστούν σε αντίθεση με τις απειλές που κλιμακώνονται αλλά ορατός εχθρός καθώς και πτώμα μέχρι το τέλος σχεδόν του ταξιδιού, τελικά, δεν υπάρχει.

Ώσπου θα υπάρξει! Για να αποτελέσει την έκπληξη της ζωής της και την αρχή του εγκλεισμού της με άγνωστο αποτέλεσμα. Είδε ό,τι δεν έπρεπε να δει, κατά συνέπεια θα πληρώσει.

Γραμμένο πρωτοπρόσωπα το μυθιστόρημα, διαδραματίζεται στο διάστημα του ταξιδιού και μοιάζει εν πολλοίς με ημερολογιακές σημειώσεις. Με εγκιβωτισμένα ντοκουμέντα από εφημερίδες και αναπάντητα sms και emails, κλιμακούμενη αγωνία και υποκειμενικότητα που σε κάνει να αμφιβάλεις, η συγγραφέας κατορθώνει να ζωντανέψει μια ιστορία χαρακτήρων και να μας πείσει πως όλα αυτά θα μπορούσαν, μπορούν, συμβαίνουν ήδη στ’ αλήθεια.

Ευφυής ιστορία, εξαιρετική αφηγηματική γλώσσα, ζοφερή και αγωνιώδης ατμόσφαιρα από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα και με ανοιχτά έως το τέλος όλα τα ενδεχόμενα, κάνει τον αναγνώστη να παρακολουθεί τα δρώμενα με σφιγμένο στομάχι. Ιδιαίτερα ζωντανές οι κλειστοφοβικές στιγμές του εγκλεισμού της δημοσιογράφου και ιδιοφυής η συγγραφική σύλληψη όσον αφορά την γυναίκα της καμπίνας 10 και τις ασύλληπτες μεταμορφώσεις της. Ένα καθ’ όλα αξιοπρόσεκτο ανάγνωσμα, που θυμίζει Στρίνμπεργκ και τον «Χορό του θανάτου». Την ευπιστία των γυναικών και εκείνη την γυναικεία αλληλεγγύη που θα ξυπνήσει έστω στην ύστατη ώρα κι ό,τι μπορεί να σωθεί, θα το σώσει.

 

Ruth Ware

 

Η συγγραφέας του, Ρουθ Γουέαρ μεγάλωσε στο Λιουζ του Σάσεξ και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Τα δύο πρώτα μυθιστορήματά της “Βαθιά στο σκοτεινό δάσος” και “Η γυναίκα στην καμπίνα 10” που κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος μεταφράστηκαν σε περισσότερες από 40 γλώσσες, μπήκαν στις σημαντικότερες λίστες των best seller, σημείωσαν τεράστια εμπορική επιτυχία διεθνώς και εξασφαλίστηκε η μεταφορά τους στον κινηματογράφο. Από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, κυκλοφόρησε στο μεταξύ και «Το παιχνίδι των ψεμάτων». Χαρακτηρίστηκε και δικαίως η “Νέα Αγκάθα Κρίστι”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top