Ποίηση: “Διόρθωση”
Της Ηλέκτρας Λαζάρ // *
Κοντεύανε όλοι τους φεύγαμε
Γυρνάγανε κατά περιπτώσεις φεύγαμε
Όπως εναλλάξ σε κρίση αργότερα
Κι εκείνοι φοβερό απόψε φεύγανε
Εμείς με ανήμερο κεφάλι κεφάλια χαλκομανίες
Χαιρετιόμασταν με νεύματα σκαρφάλωναν
Σκαρφάλωναν τη σύγχυση το έδαφος
Να κουνάμε το κεφάλι να ανορθώνουμε
Παιχνιδιάρικα άνευ αξίας κι ανυπόμονα
Μικρών κατοικίδιων η θλίψη μας
Κυνικά να μαρτυρούν είμαστε και πάλι κάποιοι
Κι ανήκαμε στο αμφίβολο στα παντελόνια τους
Μόνο αυτοί μιλούν για ό,τι ακούγαμε
Γιατί αρκεί αδιάκοπα να φεύγουμε
Και λιγοστέψαμε άθελα μας έτσι είμαστε
είναι η αναβολή κι οι λέξεις μας υπάρχουμε
είμαστε από τη σκοπιά του ακροατή μας παίρνουμε
στα χνάρια μας τριάντα χρόνια γέλασαν
στην έρημο μας κι εκείνοι στη σκιά τους
στο σπίτι τους στο πάτωμα στο ψύχος τους
μετακομίσαμε με μια κιλότα στόνους
σε σπίτι που κλαψουρίζει μόνο ποίηση
Και διορθώνουμε
Κωμικοτραγικοί ναι
Αλλά όχι και κοπριά μετρίων
* H Ηλέκτρα Λαζάρ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Ξεκίνησε να γράφει στα εφηβικά της χρόνια και έκτοτε συνεχίζει, δημοσιεύοντας ποιήματα και πεζά κυρίως στο διαδίκτυο.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
-
Ποίημα: “άγνοια”
23/04/2024, 7:47 μμ -
Δύο ποιήματα
23/04/2024, 7:46 μμ -
-
Διήγημα: “Αυτόπτης μάρτυρας”
23/04/2024, 7:43 μμ -
Διήγημα: “Νεράντζια θανάτου”.
23/04/2024, 7:41 μμ
ΘΕΜΑΤΑ
-
Σκέψεις πάνω στο λυκόφως των ειδώλων
Γράφει η Βασιλική Πετρούδη // Σκέψεις πάνω στο λυκόφως των ειδώλων «Κανείς δεν δίνει στον άνθρωπο τα χαρακτηριστικά του, ούτε ο Θεός, ούτε η κοινωνία, ούτε οι γονείς και οι πρόγονοί του, μα ούτε και
Περισσότερα -
☆ «Η Γυναίκα στην Επανάσταση του 1821» -Μια έκθεση με 80 άγνωστα αριστουργήματα
O πόνος, τα βάσανα, ο ηρωισμός και η προσφορά των γυναικών στον αγώνα αναδύονται στην έκθεση «Η Γυναίκα στην Επανάσταση του 1821» που φιλοξενεί το Ίδρυμα Θεοχαράκη από τις 23 Μαρτίου. Το φιλελληνικό πνεύμα και η έντονη γυναικεία
Περισσότερα -
Το αιώνιο αίνιγμα, της Σοφίας Περδίκη
Γράφει η Λίλια Τσούβα // Σοφία Περδίκη «Το αιώνιο αίνιγμα», εκδόσεις Κίχλη Η γλώσσα ψυχαγωγεί με τις υποκριτικές της ιδιότητες. Αυτές είναι οι πηγές του αισθητικού αποτελέσματος, έλεγε ο Σέλλευ. Και ο Ρώσος κριτικός Victor Shklovsky, ο οποίος
Περισσότερα -
✩ Βιβλία με 100 λέξεις
Γράφει ο Δημήτρης Φύσσας // * ΡΕΪΜΟΝΤ ΚΑΡΒΕΡ, ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΔΙΗΓΗΜAΤΩΝ: α) «ΓΙΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑ ΜΙΛΑΜΕ, ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ». Μετάφραση – Επίμετρο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ. «ΑΠΟΠΕΙΡΑ», ΑΘΗΝΑ 1993 β) «ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ». Μετάφραση ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΩΡΤΖΗΣ – ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ, Εισαγωγή
Περισσότερα -
Διήγημα: “Σύλληψη”
Γράφει ο Χριστόδουλος Δ. Λιτζερίνος // * Μια αντάρα σκόνης σηκώθηκε που με στράβωσε. Φορούσα ένα φουστανάκι πάνω από τα γόνατα, δεν ήθελε και πολύ να φτερουγίσει από τα μπούτια μου και να φανερώσει τον εσώτερό
Περισσότερα -
Ο οβελίσκος της ξοδεμένης νιότης
Γράφει ο Δημήτρης Καρύδας // Έριχ Μαρία Ρεμάρκ «Ο μαύρος οβελίσκος», Μετάφραση: Γιάννης Καλιφατίδης, εκδ. Κέδρος, σελ. 528 Ο Έριχ Μαρία Ρεμάρκ άφησε το στίγμα του ως ένας από τους κορυφαίους αντιπολεμικούς μυθιστοριογράφους. Στο τελευταίο του βιβλίο που
Περισσότερα -
Σκαρίμπας και Βουτυράς
Γράφει ο Φίλιππος Φιλίππου // Λένα Κωνσταντέλλου “Γιάννης Σκαρίμπας, Δημοσθένης Βουτυράς Δύο πρωτοπόροι” Εκδόσεις περιοδικού Ένεκεν, 2014, σελ. 134 H Λένα Κωνσταντέλλου που γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε αρχαιολογία και εργάστηκε ως αρχαιολόγος στο Μουσείο Μπενάκη, έχει δημοσιεύσει ποιητικά
Περισσότερα