Fractal

Δημήτρης Κοτρωνάκης, ο Σολίστ κιθάρας που διαπρέπει στο εξωτερικό και προβάλλει την χώρα μας

Συνέντευξη – επιμέλεια: Βάσω Κιούση //

 

kot1

 

Λόγω και των δικών μου σπουδών μουσικής στο παρελθόν, γνωρίζω αρκετά τα προβλήματα που υπήρχαν και υπάρχουν …θέλησα λοιπόν να μάθω και την άποψη του κ. Κοτρωνάκη, μιας και λόγω της διεθνούς καριέρας του, μπορεί να μας μεταφέρει το κλίμα των άλλων χωρών και να συγκρίνει τις “ευκαιρίες”  που παρέχονται σ’ ένα σολίστ,  εντός κι εκτός συνόρων…

Με αφορμή μια μοναδική συναυλία του στο Ελληνικό Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού στο Κορωπί, το Σάββατο στις 2 Ιουλίου στις 8 το βράδυ, ο Δημήτρης Κοτρωνάκης είπε στο Fractal:

 

-Κύριε Κοτρωνάκη, τι προσφέρει η χώρα μας σε έναν σολίστα ;

Οι ευκαιρίες παρουσίασης είναι λιγοστές και σε συγκεκριμένους χώρους. Είναι γεγονός πως ο χώρος της Κλασικής Μουσικής δεν είναι στενά συνδεδεμένος με την κουλτούρα των συμπατριωτών μας.  Επίσης οι συναυλίες-κοντσέρτα που εκτελούνται στην χώρα μας είναι ελάχιστα και σπανίως ένας σολίστ κιθάρας έχει εύφορο έδαφος ν’ αναδείξει το ταλέντο του. Ουσιαστικά οι ευκαιρίες για έναν νέο σολίστ να συμπράξει με τις ορχήστρες μας, είναι  σχεδόν ανύπαρκτες. Στον εργασιακό μου χώρο- της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- πολλές φορές αντιμετώπισα την δυσπιστία της προϊστάμενης υπηρεσίας, για την απαραίτητη αδειοδότηση, , ώστε να παραστώ  σε καλλιτεχνικά γεγονότα μεγάλης εμβελείας και σπουδαιότητας του εξωτερικού, είτε  ως Σολίστ είτε ως Καθηγητής …

 

kotr

 

-Πως αντιμετωπίζεται ένας σολίστας στο εξωτερικό;

Εξαρτάται από την χώρα για την οποία μιλάμε. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες περιπτώσεις σε χώρες του εξωτερικού, στις οποίες οι παραγωγοί, οι συνάδελφοι και ιδίως το κοινό, θεωρούν ιδιαίτερη τιμή να εμφανιστείς και να παίξεις για εκείνους. Γεγονός σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα. Αν όμως η ερώτηση αφορά την αντιμετώπιση ενός σολίστ από τις κρατικές δομές,  κι εδώ υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές. Στις πιο πολλές χώρες του κόσμου, οι νέοι σολίστ, 25 – 35 χρόνων, διδάσκουν στα Πανεπιστήμια και διευθύνουν τα μεγάλα φεστιβάλ, στην Ελλάδα ούτε να ακούσει κανείς δεν θα ήθελε για έναν τριαντάρη καθηγητή πανεπιστημίου. Εκτός βέβαια από τις κρατικές δομές, υπάρχουν ιδρύματα που στηρίζουν οικονομικά τους νέους σολίστ, χρηματοδοτώντας για παράδειγμα παραγωγές δίσκων.

 

-Τι θα μπορούσε να γίνει για καλύτερες συνθήκες στην μουσική εκπαίδευση;

Αναβάθμιση των Ωδειακών σπουδών, μέσω του εκσυγχρονισμού του πλαισίου λειτουργίας τους και μέσω ενός κεντρικού, αυστηρού, δίκαιου κρατικού ελέγχου της ποιότητας των παρεχόμενων τίτλων σπουδών. Επίσης η ίδρυση Κρατικής Μουσικής Ακαδημίας, θα ήταν μία σημαντική κίνηση…

 

kitharatelikoaf

 

Το ρεσιτάλ της 2ας Ιουλίου στο ΕΚΤΠ θα έχει διάρκεια 40 λεπτά και θα περιλαμβάνει:

  • Carlo Domeniconi (b. 1947) : A step to Paradise
  • Carlo Domeniconi (b. 1947) : Toccata in Blue
  • Sergio Assad (b. 1952) : Fantasia Carioca
  • Gerard Drozd (b. 1955) : Adagio, op. 44 (Omaggio a J. S. Bach).
  • Štěpán Rak (b. 1945) : Kaygorod
  • Štěpán Rak (b. 1945) : Balalaika
  • Štěpán Rak (b. 1945) : Hora

 

kot2

 

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1973. Διπλωματούχος Κιθαριστής από το Διεθνές Ωδείο Αθήνας, με καθηγητή τον Βασίλη Καναρά. Παρακολούθησε επιτυχώς μεταπτυχιακές σπουδές κλασικής κιθάρας στο Ωδείο Αθηνών, με καθηγητή τον Κώστα Κοτσιώλη.

Πτυχιούχος Μουσικολόγος  του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα ασχολήθηκε με τα Ανώτερα θεωρητικά και κατέχει  πτυχίο Φυγής, υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Σιωρά.

Κάτοχος διδακτορικού τίτλου από το ίδιο πανεπιστημιακό τμήμα, υπό την επίβλεψη του Μάρκου Τσέτσου  περί  της μουσικής  για κλασική  κιθάρα στην Ελλάδα.

Έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς κιθάρας όπως,

Α΄ βραβείο στον διαγωνισμό της Χ.Ο.Ν, Αθήνα 1988,

Α΄ βραβείο στο φεστιβάλ κιθάρας του Βόλου 1994,

Α΄ βραβείο στο φεστιβάλ του Las Palmas de GranCanaria, Ισπανία 1996,

Β΄ βραβείο στο διαγωνισμό σύνθεσης έργων για κιθάρα του Εθνικού Ωδείου,

Αθήνα 1998, Α΄ βραβείο στο φεστιβάλ του Sinaia, Ρουμανία 1999,

Α΄ βραβείο στο διαγωνισμό κιθάρας στη Χαλκίδα το 2002.

Επίσης κέρδισε το Α΄ βραβείο στον 12ο διεθνή διαγωνισμό Web Concert Hall competition (ΗΠΑ – Μάρτιος 2011), μεταξύ 39 διαγωνιζόμενων από όλα τα κλασικά μουσικά όργανα.

Έχει ηχογραφήσει δύο ψηφιακούς δίσκους (CD) με έργα του Νίκου Μαμαγκάκη, την “Νέα Εκδρομή” για σόλο κιθάρα και την “Εαρινή συμφωνία” για κιθάρα και φωνή σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου (ΙΔΑΙΑ – 2007). Με το κιθαριστικό σύνολο “Έψιλον” ηχογράφησε τον ψηφιακό δίσκο με τίτλο “Των αγγέλων οι κιθάρες” (MBI – 2006). Ο τέταρτος προσωπικός δίσκος του με τίτλο “Ηχομυθία” κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2007 στις Η.Π.Α, από την εταιρία ClearNote. Περιλαμβάνει έργα του σύγχρονου κιθαριστικού ρεπερτορίου, επηρεασμένα από τα ρεύματα της τζαζ, λάτιν και βραζιλιάνικης μουσικής. Το φθινόπωρο του 2010 ηχογράφησε το “Κοντσέρτο του Άμστερνταμ” του Θανάση Μωραΐτη, για την δισκογραφική εταιρί EMI Classics, με τη συνεργασία της “Καμεράτας Ορχήστρας των φίλων της μουσικής”. Περιλαμβάνεται στο διπλό δίσκο ακτίνας, με τίτλο “ Εικόνες για την θλίψη των ξανθών κοριτσιών και της Ελένης”. Στο έκτο του άλμπουμ που ονομάζεται “Το ΠαΛιό μας Σπίτι”, (Clear Note 2011) παίζει μουσική για μία, δύο και τρεις κιθάρες, γραμμένη από τον συνθέτη Κώστα Μυλωνά. Το τελευταίο του CD, με τίτλο “Toryanse”, κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2016 στις ΗΠΑ από την Soundset Records. Έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμα ατομικά ρεσιτάλ στην Ευρώπη, την Βόρεια και τη Νότια Αμερική, και βέβαια σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, (μεταξύ των άλλων στην Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής), ενώ έχει συμπράξει ως σολίστ, με τη φιλαρμονική ορχήστρα του Κίελτσε (Πολωνία), τη φιλαρμονική ορχήστρα της Κραϊόβα (Ρουμανία), την ορχήστρα “Artave” (Πορτογαλία), την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και την Ορχήστρα των Χρωμάτων”. Για την τρέχουσα περίοδο, εμφανίσεις έχουν προγραμματιστεί στην Ελλάδα, Κίνα, Ουκρανία, Δανία, Μεξικό και ΗΠΑ.

Διδάσκει κλασική κιθάρα σε τρία μουσικά ιδρύματα της Αθήνας, στο Μουσικό Σχολείο Αλίμου, στο Διεθνές Ωδείο Αθήνας και στο Παναρμόνιο Ωδείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top