Fractal

✔ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: Κερδίστε 10 βιβλία από τις εκδόσεις Κίχλη

 

kichli_books

 

Το περιοδικό Fractal, σε συνεργασία με τις  εκδόσεις Κίχλη ( facebook.com/kichlipublishing ) προσφέρουν 10 αντίτυπα από τα ακόλουθα βιβλία (2 αντίτυπα από κάθε βιβλίο):

 

  • «Ο Μαιτρ της Δευτέρας Παρουσίας» του Leo Perutz
  • «Βίνκελμαν ή το πεπρωμένο» του Αλέξανδρου Ίσαρη
  • «Οι χυδαίες ορχιδέες» της Έλενας Μαρούτσου
  • «Με χίλιους τρόμους γενναίος» του Διαμαντή Αξιώτη
  • «Επίσκεψη σε μια έκθεση και άλλα διηγήματα» του Φοίβου Ι. Πιομπίνου

 

Για να πάρετε μέρος στον διαγωνισμό μας, θα πρέπει:

✔ να κάνετε Like στη σελίδα του περιοδικού Fractal: https://www.facebook.com/fractalart.gr

✔ να κάνετε Like και Share (κοινοποίηση) στον τοίχο σας στο Facebook την ακόλουθη σχετική ανάρτηση του διαγωνισμού: (https://www.facebook.com/fractalart.gr/posts/1702658739996759)

 

Ο διαγωνισμός ισχύει έως και την Τρίτη 19 Ιουλίου 2016, στις 12 τα μεσάνυχτα.

Η κλήρωση των 10 τυχερών θα πραγματοποιηθεί μέσω του Random.org και οι νικητές θα ειδοποιηθούν μέσω μηνύματος στο Facebook για την παραλαβή των δώρων τους.

Τα αποτελέσματα της κλήρωσης θα ανακοινωθούν έως την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016 στην παρούσα σελίδα και στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/fractalart.gr

 

Στην κλήρωση έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνο όσοι είναι κάτοικοι Ελλάδας και όχι εξωτερικού και έχουν πραγματοποιήσει και τις 2 ανωτέρω ενέργειες. Τα δώρα είναι προσωπικά και συγκεκριμένα, δεν μεταβιβάζονται σε τρίτους και δεν ανταλλάσσονται με χρήματα ή άλλα είδη. Τα προσωπικά σας στοιχεία θα τηρηθούν εμπιστευτικά και θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για επικοινωνία μαζί σας σχετικά με τον παρόντα διαγωνισμό. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τον διαγωνισμό, επικοινωνήστε με το fractalart.gr@gmail.com

 

Τα ονόματα των 10 νικητών του διαγωνισμού:

★ Τα ονόματα των 10 νικητών του διαγωνισμού των Εκδόσεων Κίχλη, έπειτα από κλήρωση που πραγματοποιήθηκε μέσω του Random.org.

★★ Οι νικητές θα ενημερωθούν μέσω προσωπικού μηνύματος στο Facebook για τον τρόπο παραλαβής των δώρων τους. (Αν είστε ανάμεσα στους νικητές, εκτός από τα Εισερχόμενα, δείτε και τον φάκελο Αιτήματα μηνυμάτων / Φιλτραρισμένα στα μηνύματά σας στην Αρχική σελίδα στο Facebook)

 

✔ Το βιβλίο «Ο Μαιτρ της Δευτέρας Παρουσίας» του Leo Perutz κερδίζουν οι:

 

✔ Το βιβλίο «Βίνκελμαν ή το πεπρωμένο» του Αλέξανδρου Ίσαρη κερδίζουν οι:

 

✔ Το βιβλίο «Οι χυδαίες ορχιδέες» της Έλενας Μαρούτσου κερδίζουν οι:

 

✔ Το βιβλίο «Με χίλιους τρόμους γενναίος» του Διαμαντή Αξιώτη κερδίζουν οι:

 

✔ Το βιβλίο «Επίσκεψη σε μια έκθεση και άλλα διηγήματα» του Φοίβου Ι. Πιομπίνου κερδίζουν οι:

 

>> Διαβάστε περισσότερα για τα βιβλία των εκδόσεων Κίχλη:

 

kichli_1«Ο Μαιτρ της Δευτέρας Παρουσίας» του Leo Perutz

Bιέννη, 1909. Ο ηθοποιός του Αυλικού Θεάτρου Ευγένιος Μπίσοφ βρίσκεται νεκρός στο περίπτερο της έπαυλής του. Ο θάνατός του συνδέεται με μια σειρά μυστηριωδών θανάτων. Πρόκειται για αυτοκτονίες ή για φόνους; Είναι ένοχος ο αφηγητής της ιστορίας, ο βαρόνος φον Γιoς; Δύο φίλοι του νεκρού ηθοποιού, υιοθετώντας τον ρόλο του Σέρλοκ Χολμς και του δόκτορα Ουώτσον, αναλαμβάνουν τη διαλεύκανση του φόνου. Ρόλο ντετέκτιβ ωστόσο καλείται να παίξει και ο αναγνώστης, καθώς η ιστορία αιωρείται συνεχώς ανάμεσα στη βεβαιότητα και την αμφιβολία, στην αλήθεια και το ψέμα.

Ο Μαιτρ της Δευτέρας Παρουσίας συνδυάζει με τον φυσικότερο τρόπο την τέχνη με την απόλαυση, την αγωνία για την έκβαση της πλοκής με την αγωνία μιας συνείδησης η οποία καλείται να αντιμετωπίσει το φάσμα της ενοχής.

Ο Λέο Πέρουτς έχει στήσει αριστοτεχνικά την ιστορία του με φόντο την πρωτεύουσα της άλλοτε κραταιάς Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας. Ένας ολόκληρος κόσμος, που σε λίγο θα τον σαρώσει ο πόλεμος, προβάλλει με ενάργεια χάρη στην αφηγηματική μαεστρία του συγγραφέα, την υποβλητική ατμόσφαιρα και την ελεγειακή διάθεση που αποπνέει το έργο.

 

 

kichli_2«Βίνκελμαν ή το πεπρωμένο» του Αλέξανδρου Ίσαρη

Ένας σκηνοθέτης βρίσκεται για λίγο στην Τεργέστη και ανακαλύπτει πως, κατά έναν ανεξήγητο τρόπο, η ζωή του συνδέεται με το πεπρωμένο του διάσημου Γερμανού αρχαιολόγου Βίνκελμαν, που δολοφονήθηκε στην ίδια πόλη το 1768· δύο διανοούμενοι αναζητούν ερωτική διέξοδο σε ένα μπαρ που προμηθεύει αλλοδαπές, αλλά η πολλά υποσχόμενη βραδιά τους τελειώνει άδοξα· μια τρυφερή ελεγεία για την πεθαμένη μητέρα του συγγραφέα και τον χαμένο παράδεισο της παιδικής ηλικίας· ένας «ευτυχής» οικογενειάρχης έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον πόνο μέσα από τη γνωριμία του με έναν απελπισμένο από τις ερω-τικές του σχέσεις νεαρό· μια τυπική αθηναϊκή συντροφιά καλλιτεχνών και διανοουμένων επιδεικνύει όλη την κενοδοξία της κατά τη διάρκεια μιας συνάθροισης με εντελώς απρόσμενη κατάληξη.

 

 

 

 

 

kichli_3«Οι χυδαίες ορχιδέες» της Έλενας Μαρούτσου

Το βιβλίο αυτό μου αρέσει να το σκέφτομαι σαν έναν κήπο. Τα διηγήματά του, ενώ τα φύτεψα χώρια, όσο ο μίσχος τους ψηλώνει τόσο μπλέκονται μεταξύ τους δημιουργώντας την εντύπωση πως τελικά πρόκειται για ένα μονάχα δέντρο. Το δέντρο αυτό θα μπορούσε ίσως να ήταν ένα μυθιστόρημα. Στις ρίζες του θα ήταν θαμμένος ο «Εραστής της Λαίδης Τσάτερλυ». Σπαρμένα στο χώμα βρίσκονται κι άλλα λογοτεχνικά έργα του παρελθόντος. Οι ήρωές τους σηκώνονται, ίδια φαντάσματα, και καθρεφτίζονται στις σελίδες του βιβλίου μας σαν να μη θέλουν να χωνέψουν πως είναι μόνο λίπασμα γι’ αυτόν τον κήπο.

Ε.Μ.

Οι Χυδαίες ορχιδέες αποτελούνται από έντεκα διηγήματα που το καθένα τους συνομιλεί με ένα γνωστό λογοτεχνικό έργο, αναδεικνύοντας έτσι τη διακειμενικότητα σε θεμελιώδες συστατικό στοιχείο του κειμένου. Βασικό θέμα του βιβλίου αποτελεί η ταυτότητα των χαρακτήρων, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται, μεταβάλλεται ή ανατρέπεται· παράλληλα αναπτύσσονται και άλλα θέματα, όπως οι διαφορετικές εκδοχές της σεξουαλικότητας, οι δεσμοί και τα δεσμά του αίματος, η τέχνη και η αντανάκλασή της στην πραγματικότητα. Οι ήρωες μπαινοβγαίνουν από τη μια ιστορία στην άλλη, φέρνοντας κάθε φορά στο φως κι από μια καινούργια ψηφίδα μιας τοιχογραφίας που έχει θρυμματιστεί. Τα θραύσματα συνδυάζονται από τη συγγραφέα έτσι ώστε, σε κάθε γύρισμα του καλειδοσκοπικού αυτού βιβλίου, να σχηματίζεται κι από μια νέα, μοναδικὴ εικόνα.

 

 

kichli_4«Με χίλιους τρόμους γενναίος» του Διαμαντή Αξιώτη

Εν αρχή ην ο φόβος. Στα δεκαεννέα διηγήματα του Διαμαντή Αξιώτη, ο φόβος, στις διάφορες μορφές του, κυριαρχεί στη ζωή των ηρώων: στρατιωτών της μεθορίου, οικονομικών μεταναστών, άστεγων των συσσιτίων, ψυχικά πασχόντων, αλλά και ώριμων γυναικών που βιώνουν την τελευταία αναλαμπή του πόθου. Δέσμιοι ασφυκτικών κοινωνικών συνθηκών, εσωτερικών συγκρούσεων και διλημμάτων, αλλά και μιας υπαρξιακής αγωνίας για το μέλλον, αδυνατούν να διαρρήξουν τα δίχτυα του φόβου. Κάποτε αποζητούν τη διαφυγή, μέσω της μνήμης, στον χαμένο παράδεισο της παιδικής ηλικίας («Η ηδονή των λουτρών») ή καταφεύγουν στο παραμύθι, όπου λύνονται, με τρόπο μαγικό, τα δεσμά («Το παραμύθι του Ερζινκάν»).

Κεντρική θέση κατέχει σε αρκετά διηγήματα η ερωτική επιθυμία: άτολμη και κρυμμένη, άλλοτε ρευστή και ενοχική, σε κάποιες περιπτώσεις τραυματική, εκτονώνεται όταν οι ήρωες καταφέρνουν να αποδράσουν από την καθημερινότητα· κυρίως όμως τη βλέπουμε να εκβάλλει ορμητική και ανεμπόδιστη από κάθε ταμπού στο υπερρεαλιστικής σκηνοθεσίας διήγημα «Η ευρυχωρία ενός ονείρου».

Με ποικίλες τεχνικές και αφηγηματικά μέσα, γλώσσα ζωντανή και εκφραστική, ο συγγραφέας παρακολουθεί τους ήρωές του με τρυφερότητα, αλλά και με υποδόριο χιούμορ και λεπτή ειρωνεία, να διεκδικούν, μολονότι δειλοί και άτολμοι, το δικαίωμα στη ζωή και να εξεγείρονται εντέλει «με χίλιους τρόμους γενναίοι».

 

 

kichli_5«Επίσκεψη σε μια έκθεση και άλλα διηγήματα» του Φοίβου Ι. Πιομπίνου

Δεν δυσκολεύτηκαν διόλου να βρουν το παλαιό ελαιουργείο όπου θα επισκέ­πτονταν την έκθεση της εικαστικού Διοχάντης με εγκατάσταση που αναπτυσσόταν στους ερειπωμένους, πλην όμως πολύ ατμοσφαιρικούς χώρους τού άλλοτε ανθηρού εργοστασίου. Άλλωστε η παραλία της Ελευσίνας δεν είναι δα και τόσο εκτεταμένη. Το ελαιουργείο βρίσκεται στο τέρμα σχεδόν μιας οδού ήπιας κυκλοφορίας —«ηπίας», διόρθωσε η νόννα με τη σχολαστικότητα της καθαρολόγου φιλολόγου που ήταν, αν και δεν άσκησε ποτέ το σχετικό επάγγελμα—, πλάι ακριβώς στο τερατώδες συγκρότημα της τσιμεντοβιο­μηχανίας, που απειλεί να καταβροχθίσει ό,τι έχει απομείνει από την ακρό­πολη της αρχαίας Ελευσίνας με τον εμβληματικό τσιμεντένιο πύργο του ρολογιού κι ένα ασβεστωμένο ξωκλήσι στην κορυφή της. Τα τούβλινα φουγάρα του εργοστασίου κι ο καταφαγωμένος από τις εξορύξεις βραχώδης λόφος χωνεύονταν στο σκοτάδι.

Κάποια ζευγαράκια, καθισμένα στο πεζούλι πάνω από τη θάλασσα, ζούσαν την ερωτική τους ψευδαίσθηση, και οι αργοπορημένοι ψαράδες μάζευαν αργά αργά τις πετονιές και τα καλάμια τους. Μερικά αγόρια κλοτσούσαν μια μπάλα πάνω στο ψωρα­λέο γρασίδι της πλατειούλας· και κάποια ξαναμμένα απ’ τη μαγεία της νύχτας και την ορμή της νιότης τους κοριτσόπουλα σουλατσάριζαν αγκαλιασμένα, χασκογελώντας χω­ρίς λόγο και φλυαρώντας χαζοχαρούμενα.

Από το διήγημα «Επίσκεψη σε μια έκθεση»

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top