Fractal

Τα νέα της Τέχνης (εβδομάδα 2 Δεκεμβρίου – 8 Δεκεμβρίου 2015)

 

enplo1) Βιβλίο: «Δημιουργοί ἐν πλῷ»

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΛΟΓΟΥ & ΤΕΧΝΗΣ / 2015-2016

Στο χώρο Βιβλίου και πολιτισμού Εν Πλω, ξεκινά ένας κύκλος συζητήσεων με πνευματικούς δημιουργούς (ποιητές, πεζογράφους, μουσικούς και ζωγράφους), οι οποίοι παρουσιάζουν στο αναγνωστικό κοινό το έργο τους και την αντανάκλασή του στην καθημερινότητά μας.
Πρόσωπα και θέματα

-Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015 ώρα 19:00
Ο πεζογράφος Δημήτρης Νόλλας μιλά για την πεζογραφία, την τέχνη και τη ζωή, με αφορμή το πρόσφατο μυθιστόρημά του Μάρμαρα στη μέση, εκδ. Ίκαρος 2015.

-Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015 ώρα 19:00
Ο ζωγράφος Σωτήρης Σόρογκας, μιλά για την ζωγραφική, τον μοντερνισμό και την ελληνική παράδοση.

-Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015 ώρα 19:00
Ο ποιητής Μιχάλης Γκανάς μιλά για την τέχνη του και την ζωή και διαβάζει ποιήματά του.
Τη σειρά των συναντήσεων για το 2015 και το 2016 επιμελείται και συντονίζει ο ποιητής Δημήτρης Κοσμόπουλος.

Είσοδος ελεύθερη
Τηλ. κρατήσεων-πληροφορίες 211 11 98 900-1 ή στο info@enploeditions.gr

 

aleli2) Μουσική: “Aleli- De Creta a Buenos Aires”

 

“Aleli είναι ένα όνομα, ένα λουλούδι, ένα άρωμα, μια ιστορία, ένα τραγούδι, είναι το αποτέλεσμα ενός κύκλου συναντήσεων και αποχαιρετισμών από την Κρήτη ως το Buenos Aires.”

Όλα ξεκίνησαν πριν τρία χρόνια, μ΄ ένα δισταγμό στην αρχή, όπως είθισται, άλλωστε, μεταξύ αγνώστων, που, όμως, δεν άργησε να γίνει αληθινός ενθουσιασμός και να οδηγήσει σε μια εξαιρετικά δημιουργική σύμπραξη.
Το cd “Aleli- De Creta a Buenos Aires” ολοκληρώθηκε μετά από αμέτρητα e-mails, ανταλλαγές, δοκιμές, ταξίδια, ηχογραφήσεις, όλα μεταξύ Αθήνας, Μονάχου, Θεσσαλονίκης, Κρήτης και Μπουένος Άιρες.
Η επίσημη παρουσίαση της νέας αυτής δισκογραφικής εργασίας γίνεται την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015 στις 12 το μεσημέρι στο Cafe του Ιανού (Σταδίου 24, Αθήνα).

Θα μιλήσουν για το έργο αλλά και τις «εκλεκτικές συγγένειες» της κρητικής με την αργεντίνικη μουσική οι:

Γιώργος Λεκάκης/δημοσιογράφος, λαογράφος
Γιώργος Μονεμβασίτης/κριτικός-ιστορικός μουσικής, συγγραφέας
Αντώνης Μποσκοΐτης/δημοσιογράφος

 

skoti3) Θέατρο: Μαθήματα Υποκριτικής με την Ελένη Σκότη

 

Το θεατρικό εργαστήριο Studio Nάμα ιδρύθηκε το 1992 από την Ελένη Σκότη και αποτελεί μια από τις βασικές συνιστώσες των δραστηριοτήτων του θεάτρου Επί Κολωνώ.

Οι βασικές αρχές της μεθόδου που ακολουθείται στο Studio Νάμα από την Ελένη Σκότη, αποτελούν εξελιγμένη εκδοχή της τεχνικής, που είναι γνωστή διεθνώς με το όνομα «Method Acting» και που απέκτησε διεθνή αναγνώριση χάρις στο Actors Studio της Νέας Υόρκης.
Δύο νέα τμήματα υποκριτικής με την Ελένη Σκότη θα ξεκινήσουν μέσα στον Δεκέμβριο στο Studio Νάμα.

• Υποκριτική 1ο έτος (για αρχάριους)

Το Studio Νάμα στο 1ο έτος εισάγει τους νέους στις σύγχρονες βασικές αρχές υποκριτικής. Οι μαθητές εκτίθενται σε βασικές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και οδηγούνται στην ανακάλυψη της δημιουργικής πλευράς του εαυτού τους ως καλλιτέχνες.
Ημέρα: κάθε Πέμπτη 15:00-17:30
Διάρκεια μαθημάτων: από 10/12 έως 26/5

• Ειδικές Τεχνικές Υποκριτικής

Το μάθημα «Ειδικές Τεχνικές Υποκριτικής» αποτελείται από δύο θεματικές ενότητες και απευθύνεται σε προχωρημένους μαθητές και επαγγελματίες ηθοποιούς που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στην υποκριτική.
Ημέρα: κάθε Τετάρτη 14:00-16:30
Διάρκεια μαθημάτων: από 2/12 έως 25/5

Πληροφορίες:

– Τα μαθήματα είναι ετήσια και ολοκληρώνονται τέλος Μαΐου του 2016
– Τα μαθήματα παραδίδονται από την Ελένη Σκότη
– Προβλέπονται ειδικές τιμές για όποιον παρακολουθήσει παραπάνω από ένα μάθημα.
– Για εγγραφές και πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τη γραμματεία του θεάτρου στο 210-5138067
-Αποστολή βιογραφικών στο xkolono@otenet.gr
– Παράλληλα πραγματοποιούνται στο Επί Κολωνώ μαθήματα «Θεατρικής Γραφής» με τον Ανδρέα Φλουράκη, Σεμινάριο «Τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού και βιωματικής εμψύχωσης ομάδων» με τον Τάσο Καρακύκλα καθώς και το σεμινάριο «Υποκριτική σε Κείμενα In Progress» με την Πέπη Μοσχοβάκου.

– Πληροφορίες για τα μαθήματα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του θεάτρου Επί Κολωνώ http://www.epikolono.gr
στις σελίδες του θεάτρου στο facebook
θέατρο Επί Κολωνώ https://www.facebook.com/epikolono.gr
studio NAMA https://www.facebook.com/Studio-NAMA-142612435948624/

 

ebook_cover_site4) Βιβλίο: Τα διήγηματα του Literature.gr

 

Η Συλλογή των Διακριθέντων Διηγημάτων του Ηλεκτρονικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού «Ο Έρωτας στα Χρόνια της Κρίσης», που διοργάνωσε το ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό Literature.gr κυκλοφορεί ως ebook από τις εκδόσεις Μίνωας.

Ο Τζωρτζ Όργουελ δήλωσε ότι: «Ένας συγγραφέας δεν είναι υποχρεωμένος να γράφει σχετιζόμενος άμεσα με την ιστορία της εποχής του, αλλά ένας συγγραφέας που παραβλέπει τα κυριότερα γεγονότα της είναι είτε άξεστος είτε απλά χαζός».

Τo Literature.gr, με την επιθυμία να δώσει την ευκαιρία έκφρασης σε όσους αγαπούν τη λογοτεχνία, μη παραβλέποντας τις συνθήκες που όλοι βιώνουμε, αποφάσισε να προκηρύξει έναν ηλεκτρονικό λογοτεχνικό διαγωνισμό για ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της λογοτεχνίας, τον έρωτα.
Βιώνεται η οικονομική κρίση ως αίσθηση προσωπικής αποτυχίας;  Επηρεάζει συνολικά τις εκφράσεις στις προσωπικές μας σχέσεις; Έχει καταφέρει να ισοπεδώσει τον έρωτα αφαιρώντας το νόημα από τη ζωή μας ή τελικά είναι προσωπική απόφαση του καθενός μας ο τρόπος αντιμετώπισή της;

Τα δέκα καλύτερα διηγήματα ανήκουν στους: Μαριάννα Γλιαρμή, Μιχάλη Γριβέα, Γιώργο Ιατρίδη, Μαριάνθη Μάνη, Θωμά Μυλωνά, Νίκο Μπόβολο, Βαγγέλη Ντελή, Βασιλική Ρηγάτου, Λίνα Ρόκου και Νεκτάριο Τσάκλα. Στην Λίνα Ρόκου απονεμήθηκε το 1ο βραβείο του καλύτερου διηγήματος.

 

mitroo5) Θέατρο: m ι t r ό ο || Παραμορφωτικό δράμα

 

[H παράσταση είναι εμπνευσμένη από καταγεγραμμένες λέξεις μιας άστεγης. Βρέθηκαν τυχαία στον Εθνικό Κήπο]

Σε φυσικό τόπο και χρόνο μια γυναίκα συστήνεται και μαζί της μια ολόκληρη κοινωνία, με όλα τα ευχάριστα και τα συγκαλυμμένα, τα σκοτεινά και όλα όσα διψούν για φως.
Μήτρα λέξεων ,σκέψεων και αντικείμενων η παράσταση αναμετριέται με τις επιλογές που μας παραμόρφωσαν , μας αποξένωσαν και αναζητά μαζί με τον θεατή
την Μ ε τ α μ ό ρ φ ω σ η.
Μια νέα βιωματική διαδρομή, από τους nomades artcore, σε ένα χώρο υπό κατασκευή . Το θέατρο εδώ , συνομιλεί με τα εικαστικά, τη μουσική , το βίωμα και με όπλο το χιούμορ μορφοποιεί εκ νέου μαζί με το κοινό, τις έννοιες της οικογένειας , της εργασίας , του έρωτα, της απελευθέρωσής και της σωτηρίας. Πρώτη ύλη όλα όσα μας βαραίνουν και θέλουμε να αφήσουμε.
«Είναι σημαντικό να γνωριστούμε…»
Kάθε παράσταση είναι μοναδική, όπως και η σύνθεση των θεατών της.

Χοροχρόνος / Ορφέως 76 ,βοτανικός
Σάββατο/21.30 , Κυριακή/20.30
για 15 μόνο παραστάσεις από 12 Δεκεμβρίου
Είσοδος 10€ / Φοιτητικό, Ανέργων 5€
Τηλ. Κρατήσεων : 6943637456
Περιορισμένος αριθμός θεατών ανά παράσταση

Ερμηνεύει / ζωή δρακοπούλου
Σκηνική σύνθεση / πέτρος ρούσσος ,γιάννης σιούτης
Εικαστική επιμέλεια / μαρία καραθάνου
Κείμενο/ γιάννης σιούτης
Μουσική επιμέλεια, sound design /κώστας γ
Video,sketch / γιάννης νικολόπουλος
Φωτογραφία/αλέξανδρος θεοφυλάκτου
Υπεύθυνη Επικοινωνίας / amodini κωστάκη
Οργάνωση Παραγωγής / υρώ τακάκη
Τεχνική υποστήριξη/ νίκος παπαϊωάννου
Παραγωγή/ nomadesartcore

Σε συνεργασία με τον Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.

 

pulsar26) Θέατρο: «Pulsar»

 

Τί δουλειά έχει ο Έλβις σ΄ένα μπαρ στην Αθήνα σήμερα ; Πώς συνδυάζεται η σέξυ γειτόνισσα της διπλανής πόρτας με τον τρελό που πυροβολάει στον αέρα στην πλατεία Βικτωρίας ; Πώς παντρεύονται το μπαλέτο κι ο φόβος του θανάτου ; Τι συνδέει τον χορό της κοιλιάς με το σαλιγκάρι που μασουλάει το φύλλο μιας αγριοτριανταφυλλιάς;

Η περφόρμανς Pulsar*, μετά την επιτυχημένη της πορεία στο Bios, ανεβαίνει ξανά στο θέατρο 104.

Πρόκειται για μια σόλο παράσταση λόγου και κίνησης που πραγματεύεται την απόπειρα μιας γυναίκας σήμερα να βάλει τάξη στο χάος που γεμίζει το μυαλό της: από την διαχείριση της καθημερινότητας, στην προσπάθεια να δράσει ενάντια σε όσα την ξεπερνούν, στον προβληματισμό του πού μπορεί να εναποθέσει την πίστη της σήμερα, όταν τα πράγματα φαίνεται να καταρρέουν.

Είναι ένας παραληρηματικός μονόλογος καταιγιστικού ρυθμού με πολλαπλές μεταμορφώσεις. Η ηρωίδα φλερτάρει ταυτόχρονα με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, αποπειράται να αγγίξει το άπιαστο, να βρει ελπίδα στην καταστροφή, να ρίξει φως στο σκοτάδι της ανθρώπινης φύσης. Είναι απεγνωσμένη και αστεία, μεγαλειώδης και παράδοξη, έξαλλη και ευάλωτη. Το σύνολο της ανθρώπινης εμπειρίας – οι ελπίδες, οι ιστορίες, οι φόβοι – στροβιλίζονται στο κεφάλι της, καθώς προσπαθεί να αποδεχτεί και να νικήσει τον χρόνο.

Στην παράσταση ακούγονται αποσπάσματα από την “Αμοργό” του Ν. Γκάτσου, η ζωογόνος δύναμη της οποίας ενέπνευσε την ανάγκη να γίνει αυτή η παράσταση, απόσπασμα από το “Τάδε Έφη Ζαρατούστρα” του Φρ. Νίτσε, ποίηση του Ουίλιαμ Κάρλος Ουίλιαμς και πρωτότυπα κείμενα που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας από τους συντελεστές. Στην παράσταση είναι στα ελληνικά με αποσπάσματα στα αγγλικά. * Το Pulsar είναι ένα αστέρι που λέγεται και φάρος του σύμπαντος, γιατί μοιάζει να αναβοσβήνει καθώς περιστρέφεται ταχύτατα με τον πιο ακριβή ρυθμό στο διάστημα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη /ερμηνεία : Ρόζα Προδρόμου Σκηνοθεσία : John Britton Κινησιολογική επιμέλεια : Μαριέλα Νέστορα Μουσική σύνθεση / ηχητικός σχεδιασμός : Τηλέμαχος Μούσας Σκηνικά / κοστούμια : Λουκία Χατζέλου Φωτισμοί : Χριστίνα Θανάσουλα Μακιγιάζ : Εύη Ζαφειροπούλου photo credits : Μυρτώ Αποστολίδου οπτική επικοινωνία : whatifdesign.gr Ευχαριστούμε θερμά το βεστιάριο FrameUp Wardrobe πότε : 12.12 – 3.1.16 [ πρεμιέρα : 12 Δεκέμβρη ] ημέρες παραστάσεων : Σάββατο, Κυριακή ώρα έναρξης : 21.15 | είσοδος : 10 ευρώ [ατέλεια / ανέργων 5 ευρώ] διάρκεια : 60΄ πώληση εισιτηρίων : viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου Black Box – Θέατρο 104 / Ευμολπιδών 41, Γκάζι Τ 210 3455.020 / http://www.104.gr/ theatre104@gmail.com
Σύντομο βιογραφικό John Britton
Ο John Britton [ http://duende-ensemble.com/ ] είναι Βρετανός σκηνοθέτης, περφόρμερ και δάσκαλος με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο του θεάτρου. Έχει σημαντική διεθνή διδακτική και σκηνοθετική εμπειρία στην Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία. Είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας DUENDE, που απαρτίζεται από καλλιτέχνες και περφόρμερ διεθνούς εμβέλειας. Έχει πρόσφατα σκηνοθετήσει και συνδημιουργήσει τις πολυβραβευμένες παραστάσεις ακροβατικών και σωματικού θεάτρου “Jerk” και “Finding the Silence”. Τέλος, είναι ο συγγραφέας του “Εncountering Ensemble” (Methuen 2013) – το πρώτο ολοκληρωμένο βιβλίο για τις μεθόδους δουλειάς σε ανσάμπλ. Σύντομο βιογραφικό Ρόζας Προδρόμου Η Ρόζα Προδρόμου είναι ελληνoβρετανίδα ηθοποιός / περφόρμερ και δασκάλα σωματικού θεάτρου. Πρόσφατες συνεργασίες περιλαμβάνουν τους σκηνοθέτες / χορογράφους : Θέατρο/περφόρμανς : “Re-Volt Athens”, ODC ensemble, σκην. Έλλη Παπακωνσταντίνου (Βιέννη, Βερολίνο), “Dourgouti Island Project”, ομάδα Όχι Παίζουμε, σκην. Γ. Σαχίνης, “Νεκρή Φύση”, Yelp danceco., σκην. Μ. Νέστορα, “Vacuum” Robin Riegels (Πολωνία, Grotowski Center), “Ηλέκτρα” Ευριπίδη, Phillip Zarrilli (σχεδίασμα, Επίδαυρος), “Επτά επί Θήβας” Αισχύλου, Α. Αζάς, “Silence”, Α. 3 Χιώτη, Vasistas (Ελλάδα/ Γαλλία), “Οι Δίκαιοι” Καμύ, Σ. Στρούμπος, ομάδα Σημείο Μηδέν και άλλες. Κινηματογραφικές / video art συνεργασίες : “Rape of the Sabine Women”, Eve Sussman & the Rufus Corporation (Ν. Υόρκη), “Η Αφροδίτη των κουρελιών σε μετάβαση” Mic. Pistoletto & M. Zygouri, “It’s Not About Fame” A. Buerger (Βερολίνο), “Spineline” Τ. Λάγγης και άλλες.

[Στο Θέατρο 104, Black Box Ευμολπιδών 41, Γκάζι T 210 3455.020 Από τις 12 Δεκέμβρη για λίγες μόνο παραστάσεις Κάθε Σάββατο και Κυριακή trailer : https://vimeo.com/123398452 Σόλο περφόρμανς με τη Ρόζα Προδρόμου, σε σκηνοθεσία John Britton]

 

kokkinovraxos7) Βιβλίο: Μαρία Καρέλα «Ο κοκκινόβραχος»

 

Ένα καινούργιο θρίλερ κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις «Περίπλους». Πρόκεται για το βιβλίο της Μαρίας Καρέλα «Ο κοκκινόβραχος».

Ένα μυθιστόρημα ατμοσφαιρικό, μυστηριώδες, ανεξιχνίαστο, με ήρωες-τανταλίδες που πασχίζουν να ξεφύγουν από τους προδιαγεγραμμένους για αυτούς ιστούς της ειμαρμένης. Μέσα από την αχλή του ξεπηδούν ο έρωτας, η ομορφιά, αλλά και το πάθος για εκδίκηση, με την ίδια ακατασίγαστη ένταση. Μια ένταση που πνίγει, θολώνει τη λογική, αλλοτριώνει. Με μια κάθαρση… θρίλερ! Που ταξιδεύει τον αναγνώστη σε απρόσμενα πρανή και πολιτικές λογικές της δεκαετίας του εβδομήντα και μετά. Που… ρουφιέται ως την τελευταία του σελίδα.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:

Φτάσανε κι οι δύο λαχανιασμένοι. Καθώς τους έπαιρνε κάπου ο κατήφορος, η Ρεγγίνα αδυνατούσε να καταγράψει και να εμπεδώσει εντελώς, όσα τρομερά της είχε αραδιάσει ο σαλός. Ή τουλάχιστον, ο εγκέφαλός της. Οι λέξεις όμως και το άλγος άρχισαν να κατακαθίζουν στο μέσα της, καθώς διέσχισε την μικρή αλέα ως να φτάσει και να σπρώξει την σκουριασμένη απ’ τα αλάτια και τη βαρυχειμωνιά, δύστροπη καγκελόπορτα. Εκείνη άνοιξε σκούζοντας, αφήνοντας έναν ανατριχιαστικό τριγμό. Ο σαλός την άφησε να περάσει πρώτη και καθώς εκείνη κάλυπτε την απόσταση ως την εξώπορτα, εκείνος ξανάρχισε να θρηνεί γδέρνοντας με τα νύχια των χεριών του τα μάγουλά του, υγραμένα ήδη από καυτά δάκρυα. Από κει κι ύστερα, οι κινήσεις της γίναν μηχανικές. Μια περίεργη δύναμη την ωθούσε να μπει, και μια άλλη, αντίρροπη, την κρατούσε ακίνητη μπρός στα τρία σκαλοπάτια. Καθώς την είδε δισταχτική ο Αγγελής, της ψιθύρισε μισοκλαίγοντας:
«Μέσα, ε, εκεί, στο μπα-μπάνιο, δίπλα στο με-μεγάλο κα-καθιστικό». Η Ρεγγίνα, παρότι είχε ντυθεί καλά, ένοιωσε ν’ ανατριχιάζει από το κρύο. Δρασκέλισε τα σκαλοπάτια, μπήκε στο χολ και ασυναίσθητα τράβηξε για το μπάνιο. Είχαν περάσει αιώνες από τότε που είχε μπει για τελευταία φορά σε τούτο το σπίτι. Όμως, δρασκελίζοντάς το, αντιλαμβανόταν πως λίγα πράγματα, ελάχιστα για την ακρίβεια είχαν αλλάξει. Με παγωμένα συναισθήματα και τρόμο στην καρδιά, τράβηξε για το μπάνιο. Δεν ήξερε, βέβαια τι θα αντιμετώπιζε ύστερ’ από όσα μισά της είχε εξιστορήσει ο σαλός τσάτρα – πάτρα. Όμως, μπαίνοντας εκεί αιφνιδιάστηκε από την εικόνα. Η Μύριαμ κείτονταν στην μπανιέρα της μέσα σε μιαν άλικη λίμνη αίματος. Τούτο το άδειασμα από αίμα της χάριζε μιαν ωχρότητα που θύμιζε καμπυλόγραμμη οδαλίσκη, εγκαταλειμμένη σε κόκκινο μεταξωτό μαλακό σοφρά, έτσι όπως τα χέρια είχαν πάρει την νεκρική ακαμψία τους, το ένα λυγισμένο προς τους γλουτούς και το άλλο κρεμασμένο έξω απ’ τα περιγράμματα της μπανιέρας. Τα μάτια του πτώματος ήταν σφαλιστά και στο στόμα έμενε ακόμη χαραγμένη μια υποψία χαμογέλιου ή πόνου, η Ρεγγίνα δεν θα μπορούσε να πει. Τα ξανθά μακριά μαλλιά της φαντάζαν να στεφανώνουν μια κοιμισμένη γοργόνα. Όμως ένα μεγάλο ξυράφι ακουμπημένο στο χείλος της μπανιέρας ολοκλήρωνε το μακάβριο σκηνικό, καταδεικνύοντας τις ανοιγμένες φλέβες στους καρπούς, πού ’χαν πιτσιλίσει με κόκκινο γερανίου τοίχους και πάτωμα. Η Ρεγγίνα έμεινε καρφωμένη να κοιτάζει δίχως να μπορεί να πάρει τα μάτια της από το άψυχο σώμα. Ένα σώμα, που, παρ’ ό,τι νεκρό, προκαλούσε με τις άψογες αναλογίες του. Αφηρημένη, εγκαταλειμμένη στη θέαση, της νεκρής, έμοιαζε σαν σαγηνεμένη από τα φωσφορίζοντα μάτια ιερής κόμπρας, ενώ το σώμα της το διέτρεχε κρύος ιδρώτας.
«Και να σκεφτείς πως κάποιες ώρες πριν, είχε κρυφτεί για να μην την συναντήσει θωρώντας την να βγαίνει από την πίσω πόρτα του σπιτιού του πολιτικού, πρώην υπουργού. Τι να την ανάγκασε άραγε να προβεί σ’ ένα απονενοημένο διάβημα; Αυτή, μια καλλονή, πού ’χε και το σθένος και τα κότσια να ρισκάρει σε μια πιθανή καμπή της ζωής της;»
Όμως, τούτους τους λογισμούς της, διέκοψε η σειρήνα του περιπολικού που κατέφθασε. Τις ανακρίσεις βέβαια, θα κατηύθυνε ο αστυνομικός Διοικητής, που θα ’ρχόταν κατεπειγόντως από την Πελοποννησιακή πρωτεύουσα, προκειμένου να έχει προσωπική άποψη επί του πρακτέου έχοντας αναλάβει υπεύθυνος της διεξοδικής διενέργειάς τους.

 

ens8) Συναυλία: Στην Οικία-Μουσείο Α. & Λ. Κατακουζηνού

 

Ο φιλόξενος χώρος της περίφημης Οικίας-Μουσείου Α. & Λ. Κατακουζηνού ανοίγει τις πόρτες του και υποδέχεται για μία μοναδική συναυλία το Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2015 στις 20:30 το μουσικό σχήμα Tania Giannouli Ensemble, που πρόκειται να παρουσιάσει το έργο “Transcendence”, μία σουίτα για το χρόνο, τη ζωή και τη δημιουργία, με στοιχεία σύγχρονης jazz και μουσικής δωματίου.

Η Τάνια Γιαννούλη, συνθέτρια και πιανίστρια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον αυτοσχεδιασμό, σχημάτισε το ομώνυμο ensemble το 2014. Το σύνολο έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο Θέατρο Απόλλων της Σύρου, στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Jazz Σύρου, ενώ τον περασμένο Μάιο εμφανίστηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Η μουσική της Γιαννούλη έχει στοιχεία αυτοσχεδιασμού, μουσικής δωματίου με επιρροές από avant-garde του 21ου αιώνα, post-impressionism, σύγχρονης ευρωπαϊκής jazz, αλλά και πιο world ακουσμάτων. Στη συναυλία στην Οικία-Μουσείο Α. & Λ. Κατακουζηνού αναμένεται να παρουσιαστεί εξ’ολοκλήρου το πιο πρόσφατο album “Transcendence”, που έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές από έγκριτους μουσικοκριτικούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η ίδια χαρακτηριστικά αναφέρει για το έργο της και την ενασχόλησή της με τη μουσική: «Η μουσική μου φιλοσοφία συνοψίζεται στο ότι κάνω μουσική
που μιλάει απευθείας στην καρδιά. Ο κόσμος χρειάζεται ομορφιά σήμερα περισσότερο από ποτέ.»

Tania Giannouli Ensemble
Τάνια Γιαννούλη | πιάνο-σύνθεση
Guido De Flaviis | σαξόφωνα
Σόλης Μπαρκής | κρουστά, ιδιόφωνα
Αλέξανδρος Μποτίνης | τσέλο

INFO

“Transcendence” | Tania Giannouli Ensemble

Οικία-Μουσείο Α. & Λ. Κατακουζηνού

Αμαλίας 4 (5ος όροφος) | M: Σύνταγμα

Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2015 | 20:30 | 15 €

Κρατήσεις (περιορισμένος αριθμός θέσεων) | info@katakouzenos.gr

 

zerv9) Μουσική: Ο Δημήτρης Ζερβουδάκης στο “Ρυθμός Stage”

 

Ο Θεσσαλονικιός τραγουδοποιός Δημήτρης Ζερβουδάκης βρίσκεται στην Αθήνα για δύο ακόμη συναντήσεις με το αγαπημένο του κοινό. Τα Σάββατα 28 Νοεμβρίου και 5 Δεκεμβρίου θα βρίσκεται στη μουσική σκηνή του “Ρυθμός Stage”.
Κουβαλώντας στις αποσκευές του τις μουσικές και τα στιχάκια του, την αγάπη του για αυτό που κάνει, μα και την δύναμη μιας σταθερής παρέας, έρχεται να μας «ταξιδέψει» για μια ακόμη φορά κατά τον προσφιλή του τρόπο.

Τα Σάββατα 28 Νοεμβρίου και 5 Δεκεμβρίου στο “Ρυθμός Stage” θα ζωντανέψουν οι μελωδίες, τα λόγια, τα ποιήματα και η «επικοινωνία» με τραγούδια που αγαπήθηκαν μες τα χρόνια. Η Ανατολή συναντά την Δύση, με έναν μοναδικό τρόπο που ο Δημήτρης γνωρίζει καλά. Έναν τρόπο που υπηρετεί ακόμη καλύτερα με την φωνή του.
Το συγκρότημα κινείται και ελίσσεται με άνεση, από τον απόλυτα ακουστικό, στον ηλεκτρικό ήχο, διεγείροντας ιδιαίτερα τα συναισθήματα. Αφετηρία και προορισμός η Ελλάδα. Γειτονιά μας ο κόσμος! Παράλληλα με τις συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, κυκλοφόρησε και η νέα δισκογραφική πρόταση του Δημήτρη, με γενικό τίτλο « Ζωής Παιχνίδια». Μια ανεξάρτητη παραγωγή από τις εκδόσεις ΚΥΜΑ. Αριθμημένα συλλεκτικά τα αντίτυπα και της 2ης έκδοσης της νέας δουλειάς του τραγουδοποιού, θα τα βρείτε την ημέρα της συναυλίας, μιας και δεν διατίθενται στο εμπόριο.
Ζωής Παιχνίδια λοιπόν στις δύο αυτές ξεχωριστές συναυλίες στο Ρυθμός Stage!

Ρυθμός Stage
Είσοδος στο μπαρ: 12€ με μπύρα ή κρασί
Ώρα έναρξης: 22.30
Μαρίνου Αντύπα 38
16346 Ηλιούπολη
http://www.rythmosstage.gr/
Τηλ: 210 9750060

 

dikk10) Θέατρο: Μίχαελ Κόλχαας «Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» του Χάινριχ Φον Κλάιστ

 

“…θα έπρεπε να τον μνημονεύουν
ως υπόδειγμα καλού πολίτη,
αν δεν το είχε παρακάνει με μία αρετή.
Η αίσθηση του δικαίου
τον έκανε ληστή και φονιά.”

Η Ομάδα “Τρίς” παρουσιάζει στο Bios τη διασημότερη νουβέλα του Χάινριχ φον Κλάιστ, “Μίχαελ Κόλχαας”, βασισμένη στην πραγματική ιστορία του ληστή Χανς Κολχάζεν, που έζησε στα μέσα του 16ου αιώνα στη Γερμανία.

Οι τρεις ηθοποιοί ζωντανεύουν επί σκηνής αυτό το παράδοξο οδοιπορικό, όπου τα πρόσωπα, ο χώρος και ο χρόνος δράσης, εναλλάσσονται σε έναν περιπετειώδη καλπασμό αφήγησης. Ένα συγκλονιστικό χρονικό για τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και το μαρτύριο του να είσαι δίκαιος.

Η Υπόθεση:

Ο Μίχαελ Κόλχαας, ένας νομοταγής και φιλήσυχος έμπορος αλόγων, αδικείται. Το κράτος δεν τον προστατεύει γιατί εκείνος που τον έβλαψε είναι ισχυρός, έχει διασυνδέσεις και συγγένειες με ακόμα ισχυρότερους, παρεμποδίζοντας έτσι το έργο της δικαιοσύνης. Τότε είναι που ο Κόλχαας παίρνει το νόμο στα χέρια του.

Συντελεστές:

Mετάφραση: Θόδωρος Παρασκευόπουλος
Σκηνοθεσία / Δραματουργική Επεξεργασία/ Ερμηνεία:
Ομάδα «Τρις» (Χρηστίνα Γαρμπή, Κώστας Κουνέλλας, Βασίλης Σαφός)
Σκηνικά: Άρτεμις Σιέρα
Κοστούμια: Δήμος Κλιμενώφ
Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Video promo: Θανάσης Τσιμπίνης

* ΟΜΑΔΑ ΤΡΙΣ
Η ομάδα αποτελείται από τους Χρηστίνα Γαρμπή, Κωνσταντίνο Κουνέλλα και Βασίλη Σαφό, απόφοιτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών και μέλη της Ω2 (Ομάδα Αποφοίτων της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών). Η πρώτη δουλειά της ομάδας ήταν η «Ιστορία του Στρατιώτη», σε παραγωγή του Μουσικού Συνόλου KYKLOS ENSEMBLE, που κέρδισε τις εντυπώσεις όπου παρουσιάστηκε: Ωδείο Αθηνών (Δεκέμβριος 2013), Θέατρο Πόρτα (Οκτώβριος 2014), Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Φεβρουάριος 2015) και Santorini Arts Factory (Αύγουστος 2015)

Στοιχεία Παράστασης:
Προγραμματισμένη Πρεμιέρα: Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου
Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη
Έως 12 Ιανουαρίου 2016

Χώρος: BIOS.TESLA Basement, Πειραιώς 84 Αθήνα, Τ.:2103425335 / www.bios.gr

Τιμή Εισιτηρίου: 10 € (γενική είσοδος), 2 € (ατέλειες)

*** Η νουβέλα “Μίχαελ Κόλχαας” του Χ.Φ. Κλάιστ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ερατώ.

 

kix211) Θέατρο: Ο κύριος ΚΙΧ και το Μυστικό κουτί των Ήχων

 

από τη θεατρική ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ

μια παράσταση για παιδιά από 3 ετών κάθε Κυριακή στις 12:00

Πρεμιέρα: Κυριακή 13 Δεκεμβρίου

DanceVacuum – Centre of Performing Arts]
Η καλλιτεχνική ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, γνωστή για τις πρωτότυπες, ποιοτικές παραστάσεις της για παιδιά και έπειτα από μια σειρά sold out εμφανίσεων στον Ελληνικό Κόσμο του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Ο κύριος ΚΙΧ και το Μυστικό κουτί των Ήχων» με πρωταγωνιστή τον Λευτέρη Ελευθερίου στο DanceVacuum από τις 13 Δεκεμβρίου.

«Τι θα συμβεί όταν ο κύριος ΚΙΧ αποφασίσει να εγκαταλείψει την πόλη της Φασαρίας, ακολουθώντας την καρδιά του; Μια φυλακισμένη πριγκίπισσα, ένας τρομερός Μουσικόδοντας και ένα μυστικό κουτί που πρέπει να γεμίσει με ξεχασμένους ήχους, ωθούν τον κύριο ΚΙΧ και τα παιδιά σε μια μαγική περιπέτεια!»

«Ο κύριος ΚΙΧ και το Μυστικό κουτί των Ήχων» είναι μια ευρηματική εκπαιδευτική μουσικοθεατρική παράσταση που συνδυάζει τη θεατρική αφήγηση με υπέροχες μουσικές, ήχους και διάδραση με τα παιδιά και πετυχαίνει ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Τα παιδιά συμμετέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου ενεργά, αναγνωρίζοντας ήχους και διαφορετικά μουσικά ηχοχρώματα, απαντώντας σε ερωτήσεις, συμβουλεύοντας τον κύριο ΚΙΧ πώς να μαγέψει τελικά τον φοβερό Μουσικόδοντα!

Το κείμενο υπογράφουν οι βραβευμένοι με Α’ κρατικό βραβείο συγγραφής παιδικού θεατρικού έργου, Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη (ιδρυτικά μέλη της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ)

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο: Άγγελος Αγγέλου, Έμη Σίνη
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Ομάδα Κοπέρνικος – Ελισσαίος Βλάχος
Σκηνικά – Κουστούμια: Ομάδα Κοπέρνικος
Επιμέλεια μουσικής – Ήχοι: Άγγελος Αγγέλου
Χορογραφίες: Θάνος Δασκαλόπουλος

Ηθοποιοί: Λευτέρης Ελευθερίου, Τατιάνα Καλαντζή

Αφίσα: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς
Φωτογραφίες: Γιάννης Σταθόπουλος
Βίντεο: Χρήστος Μασσαλάς

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Κάθε Κυριακή στις 12:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Πληροφορίες-Τηλέφωνο κρατήσεων: 6985 028588

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 8 ευρώ

DanceVacuum – Centre of Performing Arts
Διογένους 42, Χαλάνδρι
www.dancevacuum.gr
www.facebook.com/dancevacuum

 

karadhmos12) Μουσική: “Μια φωνή κι ένα πιάνο”

 

Ο Γιώργος Καραδήμος για πρώτη φορά σε ένα ακουστικό πρόγραμμα, μόνο με τη συνοδεία πιάνου! Ερμηνεύει τραγούδια που αντέχουν στο χρόνο, ακριβώς επειδή είναι σημαντικά και με μοναδικό του όπλο την ερμηνεία σπουδαίων στίχων, έχει συμπαραστάτη του τον γνωστό σολίσταΧρίστο Θεοδώρου.

Τραγούδια διαχρονικά που μας έχουν σημαδέψει, από δημιουργούς όπως οι: Θάνος Μικρούτσικος, Σταύρος Ξαρχάκος, Μάνος Χατζιδάκις, Βασίλης Τσιτσάνης, αλλά και από την προσωπική δισκογραφία του τραγουδοποιού, που όλοι έχουμε αγαπήσει και σιγοτραγουδήσει. Από τις τεράστιες επιτυχίες “Με πνίγει τούτη η σιωπή” και “Σε θέλω εδώ” (ντουέτο με τη Δήμητρα Γαλάνη), μέχρι τα πιο καινούργια: “Πολεμάω”, “Σ’ ένα κόσμο ηλεκτρικό” και τα”Δάκρυα”, αλλά και το “Λέγαμε σ’ όλα ναι” που μόλις κυκλοφόρησε, ο στόχος είναι να γίνουμε μια παρέα. Σα να είμαστε στο σπίτι μας και περνάμε μια απο αυτές τις βραδιές που δεν τις ξεχνάς ποτέ! Ακριβώς γιατί έχουν συγκίνηση κι αλήθεια. Και στο τέλος νιώθουμε όλοι λίγο ελαφρύτεροι, αλλά και γεμάτοι. Λιγότερο μόνοι, σα να είναι όλα εφικτά και στο χέρι μας.

Ας νιώσουμε την αλήθεια γυμνή λοιπόν, με ένα πιάνο και μια φωνή και ας γίνουμε μια παρέα, μια ψυχή.

Info:
PassPort Art
Ανδρούτσου 151 – Πειραιάς
Ώρα έναρξης: 22.00
Είσοδος: 6 ευρώ
Τηλ.: 210 413 0153

 

dox13) Βιβλίο: Το Ιερό Δοχείο, νέα έκδοση

 

Χλόη Κουτσουμπέλη, “Το Ιερό Δοχείο” Εκδόσεις ΘΙΝΕΣ, Αθήνα 2015, σ.σ. 36, Λιανική Τιμή: € 6,36
ISBN: 978-618-80209-79

Εμπνευσμένο από τις θεομηνίες, όπως ο Κατακλυσμός του Νώε, που έπληξαν και συνεχίζουν να πλήττουν τον πλανήτη μας, το βιβλίο αυτό ανατρέπει, προεκτείνει και δίνει την δική του διάσταση στην γνωστή ιστορία. Μέσα σε συνθήκες έσχατης ανάγκης, οκτώ άνθρωποι βρίσκονται αποκλεισμένοι για κάποιο διάστημα μέσα σε μια Κιβωτό και προσπαθούν να επιβιώσουν. Παρόλο όμως που ο παλιός κόσμος βουλιάζει στα συντρίμμια του και οι άνθρωποι αυτοί είναι επιφορτισμένοι να δημιουργήσουν έναν «Θαυμαστό Νέο Κόσμο», κουβαλούν μαζί τους τα σπέρματα και τις δομές μίας πατριαρχικής κοινωνίας, όπου το κορμί μίας νεαρής γυναίκας, με το πρόσχημα ότι γίνεται το Ιερό Δοχείο που θα κυοφορήσει τον απόγονο, καταντά αντικείμενο σεξουαλικής εκμετάλλευσης. Μέσα στο κέλυφος που δημιουργεί ο εγκλεισμός, η συγγραφέας επεξεργάζεται τις σχέσεις μεταξύ καταπιεστή και καταπιεζόμενου. Η άσκηση της ανδρικής εξουσίας, ο μύθος που συχνά την ωραιοποιεί, οι ανταγωνιστικές σχέσεις, αλλά και η αλληλεγγύη των ανθρώπων που την υφίστανται, καθώς και η διαιώνιση των συνθηκών καταπίεσης μέσα στους αιώνες, είναι κάποια μόνο από τα θέματα που συναντάμε σ’ αυτό το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο της Χλόης Κουτσουμπέλη, που ενώ αναφέρεται στο παρελθόν, είναι ταυτόχρονα επώδυνα επίκαιρο.

Η Χλόη Κουτσουμπέλη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1962 και σπούδασε Νομική στο Α.Π.Θ. Έχει γράψει επτά ποιητικές συλλογές, ένα μυθιστόρημα και το θεατρικό της Ορφέας στο Μπαρ παίχτηκε από το θέατρο «Αγορά» στην Πάτρα. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν οι τέσσερις πρώτες ποιητικές της συλλογές καθώς και δύο ηλεκτρονικά βιβλία με ποιήματα και φωτογραφίες του Παναγιώτη Παπαθεοδωρόπουλου. Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, της Εταιρείας Συγγραφέων κατ του Κύκλου Ποιητών.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top