Fractal

Argy Pappas Tsiota: «Η τέχνη είναι η προσωποποίηση του μυστηρίου»

Συνέντευξη στον Δημήτρη Βαρβαρήγο // και στη Νιόβη Ιωάννου //

 

tsiota_1

 

Argy Pappas Tsiota, εικαστικός- εκπαιδευτικός. Ακούραστη καλλιτέχνης. Πασχίζει και καταφέρνει να χαρίζει στον καμβά τα χρώματα της αληθινής ζωής, καταθέτοντας την προσωπική της δυναμική στο βωμό της Τέχνης.

 

 «Η τέχνη από μόνη της είναι μέσα στην ίδια τη ζωή. Μένει ο άνθρωπος να την ανακαλύψει και να την αφήσει να τον οδηγήσει στο αέναο μαγικό της ταξίδι, τότε η τέχνη θα δικαιωθεί και θα έχει επιτελέσει το προορισμό της»

 

tsiota_2

 

Tι ήταν εκείνο που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική;

Όταν ήμουν παιδί ακόμη στο δημοτικό, και κερδίζοντας το 1ο βραβείο σε παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής μου έδωσε φτερά να συνεχίσω πέρασε όμως ένα μεγάλο διάστημα αργότερα που δεν είχα επαφή με τη ζωγραφική στα χρόνια που αφιέρωσα το χρόνο μου στις πανεπιστημιακές σπουδές όπου πήρα το πτυχίο του οικονομικού τμήματος της νομικής και μετά στο γάμο μου με την ανατροφή των δυο μου αγοριών που απέκτησα ξαφνικά και μετά από ένα τυχαίο περιστατικό άρχισα να ζωγραφίζω και πάλι, αυτή τη φορά με ένα πάθος πρωτόγνωρο και συνεχές που με οδήγησε στην περαιτέρω μόρφωση μου και εξέλιξη.

 

-Δε λέω τα πάντα αλλά ζωγραφίζω τα πάντα, είχε πει ο Πάμπλο Πικάσο σε σένα συμβαίνει αυτό;

Σε μένα συμβαίνει το αντίθετο, δεν ζωγραφίζω τα πάντα αλλά αυτό που με ωθεί  στο μυστήριο, στα άγνωστα μονοπάτια του νου και της ψυχής που μέσω αυτών των διαδρομών αποτυπώνω την ονειρική διάσταση του κόσμου του βυθού που είναι το κεντρικό θέμα που συνεχίζει να με εμπνέει και που με προκαλεί να τον ανακαλύψω.

 

-Εάν είναι τέχνη δεν είναι για όλους, αν όμως δεν είναι για όλους τότε ίσως ακόμη δεν έγινε τέχνη, συμφωνείς;

Η τέχνη από μόνη της είναι μέσα στην ίδια τη ζωή. Μένει ο άνθρωπος να την ανακαλύψει και να την αφήσει να τον οδηγήσει στο αέναο μαγικό της ταξίδι, τότε η τέχνη θα δικαιωθεί και θα έχει επιτελέσει το προορισμό της.

 

-Ποια είναι η σχέση της αληθινής τέχνης με το μυστήριο;

Η τέχνη κατ’ ουσίαν είναι η προσωποποίηση του μυστηρίου που καλείται ο κάθε πραγματικός καλλιτέχνης να την ανακαλύψει και να της προσδώσει την αξία που της ανήκει και θα τη κάνει να λειτουργήσει ακατάπαυστα και ποικιλόμορφα.

 

-Η έμπνευση δημιουργεί όραμα στον καλλιτέχνη;

Η έμπνευση εκπορεύεται από το όραμα και από κει και πέρα όλα έρχονται μόνα τους να ολοκληρώσουν τον κύκλο και να ξαναρχίσει και πάλι. Ο πραγματικός καλλιτέχνης το έχει έμφυτο και στη πορεία θα το εκφράσει ποικιλόμορφα.

 

-Γιατί επέλεξες την ρεαλιστική ζωγραφική; Ποια σχέση έχει αυτή η επιλογή με το χαρακτήρα σου;

Επέλεξα στα πρώτα χρόνια τη ρεαλιστική ζωγραφική διότι με βοήθησε πολύ στην σπουδή και πειθαρχία που χρειάζεται για να προχωρήσω στην χωρίς τυχαίες παρεμβάσεις αφαίρεση.

 

tsiota_3

 

-Η τέχνη φοβάται τον θάνατο;

Η τέχνη δεν μπορεί να φοβάται τον θάνατο διότι η ίδια είναι αθάνατη και ρέει σε μια αέναη διαδρομή προσφέροντας ζωή σε όποιον την αποκωδικοποιεί.

 

-Τέχνη είναι η μνήμη των αισθημάτων. Πόσο εύκολο αποτυπώνεται στο καμβά; Πόσο σημαντικό είναι το υποσυνείδητο, όταν λειτουργεί σαν πηγή έμπνευσης;

Η συνειδητή γνώση του εαυτού μας κάθε φορά δεν είναι παρά ελάχιστη μπροστά στο άγνωστο μέρος της ψυχής μας σαν τη κορυφή παγόβουνου που φαίνεται, ενώ η βάση του κρύβεται στα βάθη της θάλασσας. Το υποσυνείδητο αυτό επηρεάζει τη ζωή μας με τη μορφή ανεξήγητων παρορμήσεων και αλλεπάλληλων “εσωτερικών φωνών” την ώρα της έμπνευσης ο δημιουργός συλλέγει φευγαλέες νοητικές εικόνες που ξεπροβάλουν ωθούμενες από κάποιο ερέθισμα, μορφοποιούνται και αποτυπώνονται στο καμβά με συναίσθημα μέσω του χρώματος και της κίνησης της φόρμας αυτή η κατάσταση, νοιώθω, πως είναι η στιγμή της σύλληψης, η μαγική στιγμή που το υποσυνείδητο μου αποκαλύπτεται.

 

-Γνωρίζουμε ότι η κριτική είναι εύκολη, ενώ η τέχνη δύσκολη, όμως είναι μοίρα του καλλιτέχνη να κρίνεται από ανθρώπους με λιγότερο ταλέντο και φαντασία από κείνο. πόσο ενοχλητικό και άδικο μπορεί να είναι αυτό για ένα δημιουργό; Έχετε προσωπικές εμπειρίες;

Δέχομαι τη κριτική διότι η διαφορετικότητα της αντίληψης με ενδιαφέρει και είναι χρήσιμη. μπορεί να μου ανοίξει μια πόρτα -να το πούμε συμβολικά- για να εντοπίσω πτυχές μιας άλλης εκδοχής που να μου δώσει το έναυσμα για μια παράλληλη η σύνθετη ιδέα που να συμπληρώνει τη ήδη υπάρχουσα η ακόμη να δημιουργεί ένα ερέθισμα εποικοδομητικό για κάτι άλλο από αυτό που δημιουργήθηκε. Έχω εμπειρία με ιστορικό τέχνης που εντόπισε πτυχές μιας νέας ιδέας μέσα από ένα καινούργιο έργο, και μου το είπε. Αυτό με βοήθησε να δημιουργήσω μια από τις σειρές, το βυθός.

 

-Πόσο ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ανάγκη την εξιδανίκευση μέσω της τέχνης;

Η εξιδανίκευση είναι ένα ταξίδι νοητικό που το συναίσθημα βιώνει πολλές φορές στη ζωή που τις περισσότερες φορές διαψεύδεται. Όμως όταν η τέχνη μεσολαβεί για να επανακτήσει το όνειρο και να συμπορευθεί με τον άνθρωπο σε υψηλά επίπεδα πνευματικής ανάτασης, τότε, ναι, βιώνει τη εξιδανίκευση μέσω της τέχνης.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top